Közélet

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint

2017. július 24., hétfő
Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben, ugyanis az előzőben mért 6,3 százalékról az áprilisi-júniusi időszakban 6,7 százalékra nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik arról nyilatkoztak, hogy ismerik az élelmiszerek és az egyes termékek, például cipők szavatossági idejét - derül ki a CP Contact fogyasztóvédelmi tájékozottságot és attitűdöt felmérő kutatásából.

A CP Contact által az MTI-nek hétfőn eljuttatott közlemény szerint a cég a Nielsen piackutatóval közösen készített, havonta ismételt kutatása, amely országos reprezentatív mintán, 800 ember megkérdezésén alapul, kiterjed a fogyasztói tudatosságra és a kereskedőkkel szembeni bizalom változásaira is. Ezekből a felmérésekből áll össze a fogyasztóvédelmi index, ami a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól ad tájékoztatást. A felmérésben rámutattak még a fogyasztói bizalom enyhe erősödésére is. A bizalmatlan vásárlók aránya 1 százalékponttal, 50,7 százalékra esett vissza a vizsgált időszakban. A válaszadók jelentős része félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt, ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy az előző negyedévben mért 35,3 százalékról, 36,3 százalékra nőtt azoknak a vásárlóknak az aránya, akik a kereskedő tévedését az adott munkavállaló ismerethiányával magyarázza. A Consumer Protection Contact 2007 nyarán alakult magyar tulajdonú vállalkozás, innovatív fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat kínál. A társaság kiemelt célja a kereskedelmi kultúra fejlesztése, a bizalmon alapuló kapcsolatok kialakítása a fogyasztóvédelem témakörében érintett három fő szereplő: a fogyasztó, a szolgáltató és a hatóságok között.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.