A megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz megépítése után 2018 tavaszára Hódmezővásárhely tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól. A beruházás jelenlegi állapotáról Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A 47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának építése 2016 novemberében megkezdődött. A téli időszak után, február közepén földmunkákkal indult újra az útépítés, nagytömegű humuszleszedést, töltésalapozást, töltésépítést és talajkezelési munkálatokat végeztek - közölte honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Nyár elejére a magas töltések, nagytömegű földmű építések nagyrészt elkészültek, ezen kívül a főpálya alatti vízépítési átereszek építése, gáz- hírközlési- és elektromos közműkiváltási munkák és a régészeti feltárások is lezárultak. Júniusban elindult, és azóta is folyamatosan zajlik a cementstabilizációs útalap építése. Fontos szakaszba ért az elkerülő út megvalósítása, a héten megkezdődött az aszfalt alapréteg építése az út Orosháza felőli végétől. Hídépítésekhez kapcsolódó alapozási és alépítményépítési munkálatok is lezárultak. A 45 sz. főúti csomópontnál épülő hídnál zajlik a háttöltések építése, a Körtvélyesi útnál épülő kerékpáros aluljárónál elkészült a vasbeton keret. A 130 sz. vasútvonal felett épülő hídnál 13 db, egyenként 30,80 m hosszú tartó gerendát emeltek be, és jelenleg a pályalemez vasszerelésén dolgozik a kivitelező. A 47 sz. főút felett épülő körhíd fel- és lehajtó ágain a tartógerendák beemelését végzik, a támfalakon belül zajló háttöltés építés befejező fázisba jutott. Látványos mérföldkövéhez ért a főút feletti rész is, a beépítendő acélszerkezetek gyártása elkészült, kiszállítása, helyszíni összeállítása, festése megkezdődött. Tervek szerint a július 8-9-i hétvégén beemelik a 4-4 db, egyenként 23,8-25,8 m közötti hosszúságú íves tartógerendát. A gerendák beemelése alatt, éjjelente tervezetten 23.20 és hajnali 4.00 között 20-30 percekre teljes szélességében lezárják a főutat. Napközben továbbra is sebességkorlátozás van érvényben, a végcsomópontnál irányonként 1-1 sávot biztosítanak a gépjármű forgalom számára. A Rárósi úti csomópontban mindkét oldalt érintően leszűkítették a forgalmi sávokat. Várhatóan a jövő héttől már nem csak a mártélyi úti csomópontnál, hanem a kezdő csomópontnál is (ATEV-nél) félpályás útlezárás lesz érvényben, a váltakozó irányú forgalmat jelzőlámpa irányítja majd.
Hegedűs Zoltán
, Hódmezővásárhely alpolgármestere kiemelte: „Nagyon vártuk az elkerülő megépülését, hiszen jelen pillanatban ez a legnagyobb beruházás Hódmezővásárhelyen. A jelentősége kiemelkedő a város számara, mert most naponta közel 10 ezer jármű halad át a településen. 2018 tavasza után ez várhatóan jelentősen csökkeni fog.”
Kiss Boglárka
, a NIF Zrt. szóvivője a beruházással kapcsolatban elmondta: A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium végzi, a kivitelezés nettó összege 27,9 milliárd forint. A munkák jelenleg a tervezett ütemezés szerint zajlanak. Így 2018 tavaszán a tranzitforgalom már biztonságosan elkerülheti Hódmezővásárhely városát.” A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával valósul meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.