Közélet

A Petőfi és a Kossuth rádió éri el a legtöbb embert Magyarországon

A Petőfi és a Kossuth rádió éri el a legtöbb embert Magyarországon

2017. július 5., szerda
A Petőfi és a Kossuth rádió éri el a legtöbb embert Magyarországon

A Petőfi és a Kossuth rádió éri el a legtöbb embert Magyarországon; az előbbi műsorába 1,77, ez utóbbiba 1,58 millió ember hallgat bele naponta legalább öt percre, ami a hallgatók 21,5, illetve 19,2 százaléka - hangzott el az Inspira Media Research legfrissebb adatait bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón.

A harmadik helyen a Rádió 1 hálózata végzett 9,6, a negyediken a Music FM 8,2, az ötödiken a Sláger FM 7,1 százalékkal; a hirdetői szempontból kiemelten fontos, 18-59 éves korcsoportban a Petőfi részaránya 21,7 százalék (azaz 1,28 millió hallgató), itt második a Rádió 1-é 12,4 százalék; harmadik a Kossuth 11,4, negyedik a Music FM 10,2 százalékkal, a Sláger FM eredménye 6,4 százalék. Melles Katalin kutatási igazgató elmondta: a Petőfi szinte minden idősávban vezet, országosan a Kossuth rádió reggel nyolc óra előtt és a déli időszakban teljesít a legjobban. Az igazgató hozzátette: különösen a reggeli műsorokban éles a verseny a rádiós piacon. Budapesten viszont a Sláger FM vezet a napi 283 ezer hallgatót jelentő 19,1 százalékos részaránnyal, második a Music FM 16,8, harmadik a Petőfi 16,7, negyedik a Kossuth rádió 16,2 százalékkal, az ötödik hely a Rádió 1-é, 13.3 százalékos mutatóval. A fővárosi kereskedelmi célcsoportban a Music FM 20,7 százalékon állt a májusi adatfelvételkor, ami napi átlagban 216 ezer hallgatót jelent, a Sláger FM 20,5, a Rádió 1 16,7, a Petőfi 16,0, a Kossuth 10,1 százalékot hozott.

Géczi Tamás

, az Inspira Media Research ügyvezető igazgatója arról beszélt: a helyi rádiók voltak a nagy nyertesei annak, hogy tavaly év végén lejárt a Class FM műsorszórási engedélye, és a számok azt mutatják, hogy a legtöbben megőrizték vagy még fokozni is tudták az akkor szerzett előnyüket.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.