Érdekes és sokatmondó videóra bukkant a SZEGEDma.hu a világhálón. Az Alfahír hírportál közölte a hozzá hasonlóan Jobbik-közeli Nemzeti1TV videóját, ahol politikusok nyilatkoznak nyaralásukról. Köztük nem más, mint az MSZP-s Botka László, aki egy hónapja hirdetett bojkottot a kormánypárti (illetve fideszesnek mondott) médiával szemben. A közszolgálati M1 tehát nem fér bele, a Vona-párti N1 annál inkább. Fecseg a felszín, hallgat a mély? Érlelődik a technikai koalíció?
Vakarhatja a fejét
Kerényi György
médiaguru, akit nemrégiben –
Botka László
miniszterelnök-jelölt, Szeged polgármestere felkérésére – neveztek ki az MSZP kommunikációs vezetőjének. Nehéz lesz ugyanis elfogadható magyarázatot adni arra, hogy miközben Botka gyakorlatilag ráerőltette akaratát a pártra, hogy hirdessenek teljes bojkottot a kormánypártinak vagy fideszesnek mondott sajtótermékek ellen, maga a miniszterelnök-jelölt nyilatkozott a napokban az egyértelműen Jobbik-közeli Nemzeti1TV-nek. Látszólag, azaz a (hangos-hangzatos) felszínen egyre kevésbé érthető Botka sajtóhoz való viszonya. Vagy ha a (még csendes) mélyére ásunk, éppen nagyon is érthető? A jobboldali radikális
hétfőn egy cikket, benne
melyen politikusokat faggatnak arról, hogy töltik a nyarat, fognak-e dolgozni is, és hová mennek pihenni. Érdekesség, hogy a hét nyilatkozó közül az egy szem LMP-s
Sallai R. Benedek
mellett három jobbikos (
Vona Gábor, Gyöngyösi Márton
és
Lukács László
) és három MSZP-s (
Gúr Nándor, Tóbiás József
és
Botka László
) tűnik fel. Igen, a szocialista miniszterelnök-jelölt, aki sajtóhírek szerint maga kezdeményezte májusban a „Fidesz-pártsajtónak” titulált Magyar Idők, Echo TV, M1, TV2, Origo, PestiSrácok, 888, Lokál, Ripost és Magyar Hírlap elleni teljes szocialista bojkottot.
Nyakó István
MSZP-sajtófőnök akkor mindezt
azzal a körítéssel tálalta,hogy a jövőben csak a „független magyar sajtónak” nyilatkoznak majd. A Magyar Idők szerint a bejelentés hátterében az állt, hogy Botka László rosszul viselte az urizálásáról, például egzotikus luxusnyaralásairól, milliós Rolexéről a méregdrága családi dzsipről való beszámolókat. Azóta számos sajtóhír jelent meg azzal kapcsolatban, hogy a pártvezetésben sem osztatlan az öröm és az egyetértés amiatt, hogy csaknem tucatnyi médiumtól (és jelentős választói rétegektől) vágták el magukat. „Nem lenne bátrabb dolog szóba állni ezekkel a médiumokkal és mondjuk egy tévéműsorban elmondani a saját álláspontjukat?” – ezt már
a múlt héten Botka Lászlótól. A miniszterelnök-jelölt szerint azonban „ez nem média, hanem hazugsággyár. Ezek a médiumok már elveszítették a médium jellegüket”. Kerényi György pedig
úgy fogalmazott, először volt benne kétely, hogy „így nem érjük el a magyar társadalom egy részét”, de aztán belátta, hogy jogos a bojkott. „Ezek a médiumok nem hasonlíthatók össze más médiumokkal. Eddig is volt pártmédia, de azért azt újságírók működtették.
<...>
Ők nem pártsajtót csinálnak, hanem a kormányzati hatalom részei. Ha nekik nyilatkozol, az olyan, mintha a fidesz.hu-nak nyilatkoznál. Ez azért egyetlen ellenzéki politikusnak sem jutna eszébe” – magyarázta. Úgy tűnik viszont, hogy Botka László és az MSZP számára a Jobbik-közeli sajtó annál inkább vállalható, nem veszítette el médium jellegét, nem tekinthető pártsajtónak, sőt, ezek szerint a „független magyar sajtó” része. Amíg Botkát rendkívüli mértékben zavarta, hogy a bojkottált médiumok luxusnyaralásairól informálták az embereket, addig a Jobbik-közeli tévének kedélyesen cseveg arról, hogy idén nyáron is egy hétre utaznak a tengerpartra felesége szervezésében, három kislányukkal... (Amúgy
Egyiptomot szemelték ki Botkáék.) Ami mármost a Jobbikot illeti, Kerényi György a 24.hu-s cikkben kizártnak nevezte, hogy (még ha hívnák is) „szélsőjobbos párthoz” menne dolgozni... Botka László is többször nyilatkozott arról, hogy elképzelhetetlen bármiféle (kormányellenes) szövetkezés, összefogósdi a szélsőjobbal, Vona Gáborral.
például azt üzente: „a szélsőséges megnyilatkozások és a bakancsok” jellemezte Jobbikkal „semmiféle politikai, technikai együttműködés nem lehetséges”. Vagy mégis...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.