Végrehajtotta szűzrepülését az orosz MC-21-es (orosz jelzéssel MSz-21-es) utasszállító repülőgép.
A kéthajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú MC-21-es gépek alaptípusa 180-200 utas szállítására alkalmas. Orosz tervek szerint ezek lépnek a szovjet gyártmányú Tu-134-esek, Tu-154-esek, Tu-204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe. Az Irkut repülőgépgyártó vállalat tervei szerint 2020-tól évi 20, 2023-tól pedig 70 ilyen repülőgépet bocsátanak majd ki. Az első MSz-21-300-asokat a legnagyobb orosz légitársaságnál, az Aeroflotnál állítják üzembe.
Vlagyimir Putyin
orosz elnök az első próbarepülés alkalmából gratulált a repülőgépgyártás és űrkutatatás fejlesztéséért felelős
Dmitrij Rogozin
miniszterelnök-helyettesnek, valamint az Irkut kollektívájának. Az utasszállító szűzrepülését eredetileg áprilisra tervezték, de azt a statikai és egyéb tesztek eredményeire hivatkozva elhalasztották. A repülőgép tavaly júniusi, irkutszki bemutatóján
Dmitrij Medvegyev
miniszterelnök kijelentette: az MC-21-es megjelenése annak a jele, hogy Oroszország nem fog eltűnni a világ repülőgépgyártásának felső ligájából. Szavai szerint az új utasszállító műszaki szintje meghaladja "az összes jelenleg repülő repülőgépét". Szakértők úgy vélik, hogy az új orosz gép az Airbus A-320-as és a Boeing-737-es vetélytársa lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.