Közélet

Szilágyi Péter: a külhoni magyar pedagógusok munkájának mércéje, lesz-e magyar jövő

Szilágyi Péter: a külhoni magyar pedagógusok munkájának mércéje, lesz-e magyar jövő

2017. április 29., szombat
Szilágyi Péter: a külhoni magyar pedagógusok munkájának mércéje, lesz-e magyar jövő

A külhoni magyar pedagógusok munkájának mércéje nem csak az, hogy milyen lesz a magyar jövő Tordán, Zentán vagy Rimaszombaton, hanem, hogy egyáltalán lesz-e magyar jövő, lesz-e kit tanítani évtizedek, évszázadok múlva is - mondta Szilágyi Péter, a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkára az "Év tanára" díjkiosztó ünnepségén, szombaton Budapesten.

A helyettes államtitkár arról beszélt, tanárnak lenni többet jelent egy szakma művelésénél, több, mint egy tantárgy ismereteinek átadása, mert az oktatók nem kevesebbet vállalnak, mint a jövő generáció nevelését. Nincs még egy olyan hivatás, amely ilyen mértékben befolyásolná az egész társadalom alakulását - hangoztatta Szilágyi Péter, hozzátéve, ez nemes feladat és egyben hatalmas felelősség is. Azoknak, akik a határokon túl magyar nyelven oktatnak, még ennél is többet kell tenniük: egyszerre kell átadniuk a szükséges tudást, a szellemi iránymutatást és a magyarságukhoz való szüntelen ragaszkodást - fogalmazott. A helyettes államtitkár emlékeztetett: a legfontosabb nemzetpolitikai célok között szerepel, hogy minden magyar gyermek számára biztosított legyen az anyanyelvi oktatás a határon túl is, ebben a Bethlen Gábor Alapkezelő is jelentős segítséget nyújt. Szólt arról is, hisznek abban, hogy a magyar iskola választásában a magyar óvodáknak is kiemelt szerepük van, ezért a kormány döntése alapján 17,1 milliárd forintból útjára indították a Kárpát-medencei óvodaépítési és -fejlesztési programot, amellyel 68 új bölcsőde, óvoda épülhet a Kárpát-medencében, és további 215 fejlesztésére lesz lehetőség. Szilágyi Péter szavai szerint fontos, hogy a külhoni tanárok tudják és érezzék, megbecsülik őket, ehhez járul hozzá az Év tanára díj. Megjegyezte: az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Miniszterelnökség együttműködésében évek óta zajlik az egységes Kárpát-medencei oktatási tér megteremtése, amelyben a kezdeményezés jelentős mérföldkő. Az "Év tanára" díjakat a tánc világnapja alkalmából rendezett Tánc és lélek: a magyarság megtartó közösségei című programon adták át a Magyarság Házában. Az "Év tanára" pályázatot a Középsuli.hu szervezte, és idén először a Bethlen Gábor Alapkezelővel együttműködve határon túli magyar pedagógusokat is jelöltek a díjra a pedagógusszervezetek. Kovács Robertina, a Középsuli.hu főszerkesztője az átadáson kiemelte: az idén második alkalommal átadott díjjal az volt a céljuk, hogy elismerjék a pedagógusok áldozatos munkáját. Hozzátette: a jelölések után szakmai bizottság döntötte el, ki kerüljön a döntőbe, és végül a honlap olvasói szavazták meg a díjazottakat. A "határon innen" kategóriában az Év tanára Csörszné Tar Enikő, a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium angol szakos tanára lett. A kategória második helyezettje Baksa Ádám, a nyíregyházi Vasvári Pál Gimnázium testnevelő tanára, a harmadik helyezettje pedig Meskóné Sütő Ágnes, a Budapesti Vendéglátóipari és Humán Szakképzési Centrum Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskolájának matematika-informatika szakos tanára. A "határon túli" kategóriában az Év tanára Unger Enikő, a marosvásárhelyi Mihai Eminescu Pedagógiai Szaklíceum és Művészeti Szaklíceum földrajz szakos tanára lett. A kategória második helyezettje Bernád Ildikó, a gyergyószentmiklósi Vaskertes Általános Iskola matematika-fizika szakos tanára, a harmadik helyezettje pedig Szórád Endre, a zentai Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium és Kollégium kémiatanára. Különdíjas lett Koszecz Györgyi, a békéscsabai Erzsébethelyi Általános Iskola magyar nyelv és irodalom szakos tanára és Tömpe László, a monori József Attila Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium földrajz szakos tanára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.