Közélet

Zajvédő fal épül a 47-es mentén Algyőnél

Zajvédő fal épül a 47-es mentén Algyőnél

2017. február 9., csütörtök
Zajvédő fal épül a 47-es mentén Algyőnél
zajvedo_fal001kf

A meglévő szakasztól egészen a halászcsárdáig zajvédő falat építenek a 47-es számú főút mellett Algyő nagyközségnél – tájékoztatott Molnár Áron polgármester. A beruházás várhatóan a nyár végére elkészül.

Az, hogy szükség lenne a 47-es algyői szakaszánál zajvédő falra, nem a főút Szeged és a nagyközség közötti felújított hét kilométeres szakaszának az

átadójakor

merült fel a helybéliekben, hanem azóta téma volt, amióta négysávos lett a főút.

Molnár Áron

polgármester elmondta, azért is indokolt a beruházás, mert ha valaki végighalad az úton, láthatja, hogy a jelenlegi zajvédő faltól a halászcsárdáig több helyen szinte az út mellett is vannak a lakóházak. „A 2015-ös útrekonstrukciókor már jeleztük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felé ezt a lakossági igényt, informális megbeszéléseket is folytattunk, és a NIF nem is zárkózott el ettől. Tavaly év végén zajmérést rendeltünk meg, hogy lássuk, pontosan milyen a zajterhelés a környéken, ezzel is alátámasztva az igényünket” – tájékoztatott a nagyközség első embere. A mérések azt mutatták, hogy jelenleg éppen a határérték körül mozog az érintett szakaszon a zajterhelés, vagyis egy minimális forgalomnövekedés esetén meg is haladhatja azt. A friss adatok birtokában felkereste az önkormányzat a NIF Zrt.-t, ahonnan arról értesítették a települést, hogy elindult a tervezése is a védfalnak, így akár augusztus végére elkészülhet a mostani faltól a halászcsárdáig tartó szakasz.

Berényi András

, a településfejlesztési és üzemeltetési csoport vezetője portálunknak elmondta, a Kőfal utcánál egy olyan ingatlan van, amely annyira közel épült a 47-eshez, hogy ott már az út felújítása előtt is határértéken felüli zajterhelést lehetett mérni, és mivel egyetlen házat megvédeni egy rövid falszakasszal nem lehet, ezért épült meg 210 méter hosszan. A 2015-ös útátadó idején a NIF Zrt. által mért adatok azt mutatták, hogy a várható forgalomnövekedés több mint 10 év múlva éri el azt a szintet, hogy a zajterhelés átlépje a határértéket, ám mindössze egy év távlatából az látszik, hogy a vártnál többen használják a megerősített útszakaszt, így a mostani mérés már 4 éven belüli időszakra prognosztizálta ezt. Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen zajvédő fal fog épülni, de a jelenlegi információk szerint a meglévő nyomvonalat folytatják, így kisajátításokra nem lesz szükség, illetve az is fontos, hogy a kerékpárút is a falon belül lesz, vagyis a biciklisek is nagyobb biztonságban közlekedhetnek majf. A Ladik utcai egyirányú lehajtó a 47-esről viszont várhatóan megszűnik, ha ugyanis azt a szakaszt kihagynák, akkor elvesztené funkcióját a zajvédő fal.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.