Közélet

Elektromos és fékhibák, síntörések – a kemény mínuszok az SZKT-nak pluszmunkát, az utasoknak bosszúságokat okoznak

Elektromos és fékhibák, síntörések – a kemény mínuszok az SZKT-nak pluszmunkát, az utasoknak bosszúságokat okoznak

2017. január 25., szerda
Elektromos és fékhibák, síntörések – a kemény mínuszok az SZKT-nak pluszmunkát, az utasoknak bosszúságokat okoznak
kettes_villamos14_gs

A tartós hideg idő miatt annyi műszaki problémát kellett idén eddig orvosolnia az SZKT-nak, mint amennyit tavaly egész évben. A mínusz 10 Celsius fok alatti hőmérsékletet nevezte kritikusnak a cég vezetője, ha annál hidegebb van, akkor sokkal több a meghibásodás, ami az járműflotta újabb tagjait is érinti, nemcsak a régebbi típusokat. Mindez persze nem vigasztalja azokat, akik elkésnek a munkahelyükről vagy az iskolából a járatok kimaradása, késése miatt.

Ingyenes a tömegközlekedés 4 napig

, közben meg a fizető bérletes elkésik a munkából, mert nem jön a Csillag térre az 5:28-as 10-es?!!! Itt várunk vagy 10-en és sokan dolgozni mennénk! Rövid időn belül ez már a második eset!” – írta kedden az

SZKT közösségi oldalára

egy felháborodott utas. A zord időben mindennaposak a műszaki hibák miatti járatkimaradások és késések, válaszában a Szegedi Közlekedési Kft. azt írta, hogy a vezetékek jegesedése, illetve a jármű műszaki hibája okozta a problémát, illetve, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibák gyakorisága csökkenjen. Szerkesztőségünkbe is rendre érkeznek a panaszok, kollégánk is késett már el amiatt, hogy a 2-es villamos szintén műszaki hiba miatt nem tudott elindulni az Európa Ligetből. A hideg idő miatti elfagyásokból erednek a sorozatos műszaki hibák – tájékoztatott

Majó-Petri Zoltán

, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője. „A leglátványosabb problémánk a Belvárosi hídon történt a múlt héten, amiről az terjedt el, hogy kigyulladt egy troli. Nem az utastérben volt tűz, hanem az áramelosztó alatt egy vezeték annyira meg volt dermedve, hogy egy bukkanó után eltört, és a 600 volt pillanatok alatt megolvasztotta a műanyag berendezéseket. De ez igaz az összes fék hidraulikára, mindez olyan berendezésre, amelyikben van vezeték, és emiatt vannak olyan műszaki helyzetek, amikor pótló buszokat kell üzembe állítanunk, mert vissza kell hívni a járművet” – magyarázta. Előfordul, hogy nem, vagy csak nehezen nyílnak az ajtók, de arra is akadt példa, hogy a sofőr észlelte, hogy nem volt megfelelő a fékhatás, s emiatt volt szükség a járműnek az ideiglenes kivonásár a forgalomból. Kérdésünkre Majó-Petri elmondta, nemcsak a régebbi járművek, hanem az újabbaknál is fellépnek műszaki problémák a zord hideg miatt, igaz más gondok adódnak. A régebbi típusoknál elektromos és pneumatikus hibák a jellemzőek, a PESA-knál pedig a fékfolyadék sűrűsödött be jellemzően, így minden sárga villamost átvizsgáltak az SZKT kollégái, és egy speciális szelepet rendeltek a lengyel gyártótól, s azt cserélték ki. A mínusz 10 Celsius fok alatti hőmérséklet kritikusnak mondható, amikor a hőmérséklet tartósan nem emelkedik nulla fok fölé és éjjelente mínusz 10 alatti zimankó van, akkor síntörések is előfordulnak, gondok vannak a felsővezetékkel és a járművekkel egyaránt. Majó-Petri Zoltán elmondta, folyamatosan úgynevezett töretőjáratot közlekedtetnek a városban, hogy megfelelően működjenek a váltók. Hozzátette, ha napközben nulla fok fölé emelkedne a hőmérséklet, akkor kevesebb műszaki problémája lenne az SZKT-nak, akkor nem lennének annyira ridegek az elektromos csatlakozók, s nem fordulnának ki a helyükből. „Két-három hét alatt annyi hibát kellett elhárítani, mint a tavalyi év egészében” – szemléltette az ügyvezető, mennyi problémát is okoz a hideg tél. Példaként elmondta, 2016-ban egy év alatt összesen nyolc síntörésük volt, idén év elején pedig egy hét alatt ugyanannyi. A PESA-k is gond nélkül futottak a mögöttünk álló esztendőben, most pedig már a flotta minden tagja megjárta a garázst, hogy a társaság műszakis kollégái elvégezzék a szükséges javításokat. „Mivel folyamatos műszakot tartunk fenn, új embereket nem kellett behívnunk, míg azoknak a kollégáinknak a túlnyomó része, akik ilyenkor a felújító üzemben dolgoznak, át lettek vezényelve a karbantartási részlegre. Így elmondható, hogy néhány százezer forintos extra költséget okoztak eddig a hideg idő miatti meghibásodások, például az eltört csatlakozók, eltört tömlők cseréje” – tájékoztatta portálunkat az SZKT ügyvezető igazgatója hozzátéve, reméli hamarosan enyhül az idő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.