A The Washington Post című lap szerint orosz propagandisták álhírekkel próbálhatták meg befolyásolni az amerikai választási folyamatot.
A befolyásos liberális lap elemzése még megjelenésre vár, de már sok részlet kiszivárgott, és az amerikai televíziós csatornák, továbbá a közszolgálati rádió (NPR) hírműsorai is bőségesen idéznek belőle. A The Washington Post szerint a közösségi médiában "kifinomult" orosz propagandakampány segített befolyásolni az amerikai választókat, és lényegében hozzájárult
Donald Trump
győzelméhez. A legfontosabb és legnépszerűbb közösségi médiumokban elhelyezett álhírek és hamis elemzések azt a célt szolgálták, hogy befeketítsék
Hillary Clinton
demokrata párti elnökjelöltet és segítsék a republikánus Donald Trumpot - állítja a lap. A Post egy PropOrNot nevű szervezetre hivatkozik, amelynek tagjai magukat "aggódó amerikai állampolgároknak" mondják, és azt állítják, hogy számítógépes szakemberek, nemzetbiztonsági kérdésekkel és közpolitikával foglalkozó kutatók. Azt mondták a lapnak: elemezték a közösségi médiában elhelyezett, hamis információkat tartalmazó bejegyzéseket és feltérképezték az egymáshoz nagyon hasonlító üzenetek IP-címeit is. Arra a megállapításra jutottak, hogy a vélhetően hamis propagandaszövegek rendkívül hatékonyak voltak. Egyedül a Facebookon több mint 200 milliószor kattintottak rá az álhírekre. A PropOrNot munkatársai több mint 200 hírportált térképeztek fel, amely szerintük kifejezetten a választás befolyásolásának szándékával hamis információkat terjesztett, és legalább 15 milliónyi amerikai folyamatosan követte őket. A Facebook és a Google vezetői már bejelentették, hogy lépéseket tesznek a portáljaikon megjelenő hamis információk terjesztésének megakadályozásáért, az Egyesült Államokban pedig óriási vita van kibontakozóban a választási kampányban dömpingszerűen megjelent álhírekről és hamis történetekről, amelyeket mindkét nagy párt hívei terjesztettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.