Már több tárgyalást lefolytattak a cél érdekében. Az állam állná a költséget, de a város hallgat, a megye jogszabályi változásra vár. A komp hiánya miatt egyes szegedi lakosoknak 80 kilométert kell autózniuk mire be- és visszaérnek a Széchenyi térre házukból.
"Abban reménykedünk, hogy a Mikulás, vagy a Jézuska pozitív döntést fog hozni a komp ügyében" - nyilatkozta lapunknak
Szabó Bálint
, aki felkarolta a tápaiak régi-új kezdeményezését. Mint ismert mintegy negyven szegedi lakcímmel rendelkező család él a Tápai réten, a Marostól északra a Tiszától keletre, akik a
2013. december elején megszűnt tápéi komppaljártak át a városba évtizedeken keresztül. A város azt ígérte, hogy busz helyettesíti a kompot, ez azonban még az év maradék egy hónapját sem élte meg. Az M43-as autópályahíd elkészült, de ezen sem gyalog, sem kerékpárral, sem kombájnnal nem lehet átkelni. A komp újraindítása sem ütközik problémába, ugyanis 2018-ig rendelkeznek a megfelelő engedélyekkel.
2016 júliusábana Tápai rét és Tápé polgárai kifejezték, hogy továbbra is fontosnak tartják, hogy a két területet komp kösse - mint ahogy a XVI. század és 2013 között mindig megtörtént. Az ügy cikkünk hatására a városi közvéleményt is megmozgatta, pártállástól függetlenül többen kifejezték véleményüket a működő átkelőhely szükségessége mellett. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal és a Miniszterelnökséggel is folytattak egyeztetéseket az eltelt időszakban, mindkét helyen egyértelmű szándékot tapasztalt Szabó Bálint, támogatják, hogy legyen kompközlekedés újra. A szaktárca megjegyezte, ez Szegednél kisebb településeken is működik, ahol erre van társadalmi igény. Úgy látja, egyelőre a szegedi önkormányzat viszont nem kívánja támogatni a kezdeményezést, a levelükre nem válaszoltak, még tárgyalni sem tudtak a kérdésről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.