Közélet

Egyre több üzlet csatlakozik Magyarországon is a fekete péntekhez

Egyre több üzlet csatlakozik Magyarországon is a fekete péntekhez

2016. november 24., csütörtök
Egyre több üzlet csatlakozik Magyarországon is a fekete péntekhez
learazas_akcio003_gs

Egyre több üzlet csatlakozik ugyan Magyarországon is a fekete péntekhez, a részt vevő hazai boltokról azonban nincs országos összesítés, a statisztikában pedig eddig nem látszott nagy kiugrás a kiskereskedelmi forgalomban, de az akciókat kínáló üzletek forgalma elsősorban az online üzleteké ilyenkor jelentősen nő - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.

A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

Vámos György

közölte: a Központ Statisztikai Hivatal (KSH) korábbi adataiban nem látszott nagy kiugrás, a fekete pénteknek nincs akkora súlya a teljes kereskedelmen belül, hogy az a statisztikai adatokban érzékelhető legyen. A fekete péntek Magyarországon is egyre elterjedtebb, növeli a kereskedelmi forgalmat, de csak a boltok kisebb része hirdet akciókat, a részvétel az online üzletek körében gyakoribb - mondta. Az OKSZ főtitkára hangsúlyozta: Magyarországon harmadik éve nő jelentős mértékben a fogyasztás, ami jelzi, hogy egyre több elkölthető jövedelme van a lakosságnak. A növekvő hazai vásárlóerő és az élesebb piaci verseny miatt érdemes felhívni magukra a figyelmet a kereskedőknek, a november végi kedvezményekkel megnyújtják a karácsonyi vásárlási szezont - fogalmazott Vámos György. A Cofidis Hitel Monitor kutatásából kiderül: Magyarországon a 18-69 éves lakosság 31 százaléka vásárolt már a Black Friday-en, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra. Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásuk szerint az emberek többsége, 59 százaléka már novemberben vagy korábban elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, ezen belül a nők igyekeznek jobban, mint a férfiak. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) arra hívta fel a figyelmet, hogy a fekete péntekkel kapcsolatban elsősorban amiatt érkeztek panaszok a hatósághoz, hogy a kereskedők nem jól mérték fel az árukészlet iránt várható érdeklődést, így több esetben nem, vagy csak jelentős késéssel tudtak eleget tenni a vásárlási feltételeknek.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.