Ellehetetlenítené a parkolást és egyben megbénítaná a közlekedést Szeged több városrészében, ha a jövőben büntetnék azt, aki az út melletti hetven centiméteres, úgynevezett biztonsági sávnak számító közhasználatú zöldterületre lehúzódva parkol – erről folyt a legtovább a vita a jogi bizottság ülésén.
Az államháztartásról szóló törvény legutóbbi módosításának célja, hogy az átláthatatlan tulajdonosi szerkezetű társaságok számára lehetetlenné váljon az, hogy költségvetésből bármilyen formában juttatást kaphassanak, ezt kell átvezetni a szegedi önkormányzat költségvetésének végrehajtási szabályairól szóló önkormányzati rendelet módosításával. Az előterjesztést butaságnak, ostobaságnak titulálta a jogi bizottság ülésén
Szentgyörgyi Pál
MSZP-s alpolgármester, többek között azért, mert a központi egységes vizsgálat helyett a feladatot az önkormányzatokra hárítja a törvény azzal, hogy a helyhatóságoknak kell átláthatósági nyilatkozatot bekérniük. Szentgyörgyi megjegyezte, reméli módosítják vagy törlik ezt a szabályt, szerinte butaság, hogy ha valaki azt mondja magáról, hogy átlátható, akkor ezt el kell fogadnia az önkormányzatnak. A lakásrendeletet is módosíthatja több ponton is pénteken a közgyűlés. Egyrészt a havi nettó jövedelem megállapításakor a pályázat benyújtását, illetve a kérelem döntésre való előterjesztését megelőző tizenkét hónapot fogják figyelembe venni a jövőben, a tapasztalatok szerint ugyanis a kérelem benyújtása és annak elbírálása között hosszabb idő telt el, s közben változott az igénylő havi nettó jövedelme. A piaci pályázati konstrukcióknál megszüntetnék a térítési díjra történő licitálást, helyette óvadékra licitálnának a jövőben. Az óvadék szolgálja a lakás helyreállított állapotban történő visszaadásának biztosítását, illetve az esetlegesen felhalmozott bérleti díjhátralék fedezetét. Szentgyörgyi elmondta, a térítési díjra történő licitálás nem volt népszerű, hiszen nagyjából egy bérleti jog ellenértékének megfelelő összegről volt szó, ezért javasolják a módosítást.
A közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló rendelet megalkotására vonatkozó napirendi pontnál alakult ki hosszabb vita a jogi bizottság ülésén. Az önkormányzati törvény teszi lehetővé ilyen szabályozás megalkotását, a
Nagy Sándor
városfejlesztési alpolgármester nevével fémjelzett előterjesztés foglalkozik a közterületeken a zöldfelület rongálásával is. Az előterjesztésben olvasható, hogy a megnövekedett gépjárműforgalom miatt rendszeressé vált, hogy a járművekkel zöldfelületen parkolnak. További probléma, hogy az ingatlantulajdonosok számos esetben burkolják le a közterületi zöldterületet parkoló felületekké, ám a hivatal eddig – szabályozás hiányában – nem tudott fellépni, például büntetni és az eredeti állapot visszaállítását elrendelni. A határozati javaslat értelmező rendelkezései kapcsán
Binszki József
, DK-s bizottsági elnök arra hívta fel a figyelmet, hogy a városban sok helyen nem lehet csak úgy parkolni, hogy a járművel az út melletti sávot használják, ezért azt javasolta, hogy az útburkolat biztonsági sávjának számító 70 centiméter széles területen lehessen parkolni, ne csak akkor ha ez a sáv zúzalékból, vagy szemcsés anyagból van kialakítva, mint ahogy az előterjesztés fogalmaz. Az iroda részéről elhangzott, hogy az alsóvárosi tájház előtti zöld sáv már eltűnt, helyette gödör éktelenkedik, mert az autók kijárták a zöld füves sávot, ráadásul bárki kérhet engedélyt arra, hogy kiburkolja az út melletti területet, és akkor parkolhat félig az útról leállva. Binkszi szerint viszont életszerűtlen, hogy mindenki leburkolja az ingatlana előtti úttest szélét, és ha nem teszik lehetővé, hogy használják ezt a sávot a gépkocsivezetők, akkor például egész Tápén nem lehet majd szabályosan megállni csak az úton, amivel a forgalmat akadályoznák.
Német Ferenc
arról beszélt, hogy Újszegeden az iskolánál is hasonló a helyzet, hiszen keskeny az úttest, így ha nem húzódhatnak félre az autósok, akkor reggelente ott megbénul a közlekedés.
Solymos László
alpolgármester erre megjegyezte, hogy van parkoló az iskola mellett, végül a bizottság egy tartózkodás mellett Binszki módosítójával szavazta meg az előterjesztést, vagyis ha a közgyűlés is rábólint, akkor az úttest melletti 70 centis sávban megállhatnak továbbra is az autók, függetlenül attól, hogy ott netán zöldfelület van. Ezt követően belendült a bizottság, és a további 13 nyilvános ülésen tárgyalt napirendi pont kérdés és hozzászólás nélkül többségi támogatást kapott. A közgyűlés pénteken 25 napirendi pontot tárgyal, háromból bővebben
ITTolvashat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.