A magyar járműipar történetét bemutató könyv jelent meg


A magyar járműipar történetét feldolgozó könyv jelent meg, amely az elmúlt 111 év beruházásai mellett azokat a magyar mérnököket, tervezőket, konstruktőröket is bemutatja, akik elismerést vívtak ki a mobilitás világában.
Boros Jenő
könyve a XV. századi kocsi történetével indul, áttekintést ad a múlt századi és az újkori autóipari beruházásokról, beleértve a személyautók, buszok, tehergépkocsik és harci járművek gyártását, a Made in Hungary prototípusokat alkotóikkal együtt, végül a legújabb generáció, napjaink mérnökhallgatói nemzetközi sikereivel tekint a jövőbe. A kötetben helyet kaptak a gazdag múltú magyar járműipar nagy márkái, közöttük a MÁG, a MÁVAG, a MAGOMOBIL, a Csepel, az Ikarus, a Rába, a Kravtex, a NABI, a MABI, sőt a Magyarországon utóbb megtelepedő járműgyártók, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki is. A járműtörténet elismert magyarjainak sora is hosszú, köztük van
Bánki Donát, Csonka János, Fejes Jenő, Jedlik Ányos, Galamb József
. A kortárs szakemberekkel interjú is készült, így szerepel a könyvben többek között a világ legnagyobb darabszámban gyártott buszcsaládjának, az Ikarus 200-asnak a formatervezője,
Finta László
és az amerikai csuklós változat gépészeti mérnöke,
László Anna
, továbbá az autócross-bajnok
Hanula Barna
motorfejlesztő mérnök, vagy a kisszámú és már nehezen fellelhető magyar személyautó-prototípusok alkotói:
Borlóy Mátyás
(Mathias kisautó),
Csathó József
(Sigma mini),
Peredy Zoltán
(Frog, Silver Sting, Vanessa), valamint
Tárnok Zsolt
a Vulca GT és Evantra sportkocsi formatervezője. A kötet kiadója a Maróti Könyvkereskedés és Könyvkiadó Kft.