A magyar járműipar történetét feldolgozó könyv jelent meg, amely az elmúlt 111 év beruházásai mellett azokat a magyar mérnököket, tervezőket, konstruktőröket is bemutatja, akik elismerést vívtak ki a mobilitás világában.
Boros Jenő
könyve a XV. századi kocsi történetével indul, áttekintést ad a múlt századi és az újkori autóipari beruházásokról, beleértve a személyautók, buszok, tehergépkocsik és harci járművek gyártását, a Made in Hungary prototípusokat alkotóikkal együtt, végül a legújabb generáció, napjaink mérnökhallgatói nemzetközi sikereivel tekint a jövőbe. A kötetben helyet kaptak a gazdag múltú magyar járműipar nagy márkái, közöttük a MÁG, a MÁVAG, a MAGOMOBIL, a Csepel, az Ikarus, a Rába, a Kravtex, a NABI, a MABI, sőt a Magyarországon utóbb megtelepedő járműgyártók, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki is. A járműtörténet elismert magyarjainak sora is hosszú, köztük van
Bánki Donát, Csonka János, Fejes Jenő, Jedlik Ányos, Galamb József
. A kortárs szakemberekkel interjú is készült, így szerepel a könyvben többek között a világ legnagyobb darabszámban gyártott buszcsaládjának, az Ikarus 200-asnak a formatervezője,
Finta László
és az amerikai csuklós változat gépészeti mérnöke,
László Anna
, továbbá az autócross-bajnok
Hanula Barna
motorfejlesztő mérnök, vagy a kisszámú és már nehezen fellelhető magyar személyautó-prototípusok alkotói:
Borlóy Mátyás
(Mathias kisautó),
Csathó József
(Sigma mini),
Peredy Zoltán
(Frog, Silver Sting, Vanessa), valamint
Tárnok Zsolt
a Vulca GT és Evantra sportkocsi formatervezője. A kötet kiadója a Maróti Könyvkereskedés és Könyvkiadó Kft.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.