Megjelent a szerdai Magyar Közlönyben a kormányhatározat a rövid- és középtávú közútfejlesztésekről.
Lázár János
Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy a kabinet 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá: 2022-ig 81 főút újulhat meg, mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból. A program részeként az összes autópályát kivezetik az országhatárig és a megyei jogú városokat gyorsforgalmi utak kötik majd össze a sztrádákkal. A közlönyben megjelent határozat értelmében a 2464 milliárd forintos összköltség valamivel több mint felét, 1279 milliárd forintot biztosítanak majd a hazai költségvetésből, a többi uniós forrás. A határozat szerint 2018 végére elkészül az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasza. Ehhez csatlakozva az M4-es Berettyóújfalu és a magyar-román határnál található Nagykereki közötti része 2019 második felében készülhet el. A határozat szerint 2019 első félévében befejezik az M2-es autópálya kiépítését Budapest és Vác között, 2020 második felében pedig az M6-os építését Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda között. Az M34-es gyorsforgalmi út 2018 végére érheti el az ukrán határt Záhonynál. 2019 második felében elkészülhet az M4-es út Budapest és Cegléd közötti szakasza. 2018 végére autópályává bővítik az M70-es, 2019 első fél évének végére pedig az M15-ös autóutat. 2019 második felére fölépül az új Duna-híd Komáromnál, a Kalocsa és Paks közötti Duna-híd pedig 2020 második negyedévére készül el. A határozat szerint fejlesztik a 21-es utat Salgótarján, a 67-est Kaposvár, az M25-öst Eger, az M85-öst Sopron gyorsabb megközelíthetősége érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.