Kevesebbet, alaposabban, türelmesebben, igényesen - Sipos Imre szerint ezek az új Nemzeti Alaptanterv legfontosabb ismérvei, már ami az alsós évfolyamokat illeti. Az EMMI helyettes államtitkára Szegeden, a Szakképzési Centrum Vedres István Szolgáltatási Szakképző Iskolájában arról is beszélt, a tananyagcsökkentés érdekében tanmenetjavaslatot készítettek, de nem csökkentik a pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét.
A köznevelés helyzetét és fejlesztési irányait vette górcső alá
Sipos Imre
, az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkárság helyettes államtitkára kedden a tanévnyitó konferencián. Azt mondta, a pedagógusok bevonásával történő tavaly őszi egyeztetések folytatódnak a legfontosabb szakmai kérdésekben, többek között a következőkben:
Csak minősítési eljárással lehet magasabb bért kapni - hívta fel a pedagógusok figyelmét a helyettes államtitkár a tanévnyitó konferencián. Elmondta, a pedagógus-életpályamodell bevezetése előtt, 2013-ban még 168 ezer volt a szakemberek teljes éves létszáma, 2017 januárjára pedig 171 ezren lesznek, azonban több mint 50 ezer pedagógus kapja meg addigra a magasabb fizetéssel járó PED II. minősítést. Mentességet kapnak a minősítő rendszer alól azok a pedagógusok, akiknek a nyugdíjazásáig csak 7 év van hátra; őket automatikusan besorolják a kettes fokozatba. Ugyancsak fontosnak tartotta megemlíteni, hogy az államtitkárság továbbképzési elemekkel akarja kiegészíteni a pedagógus-előmeneteli rendszert, illetve a gyógypedagógiai ellátás fejlesztése érdekében a pályát választó fiatalokra is kiterjesztik az pedagógus-ösztöndíjrendszert. A tanévnyitó konferencián
Kakas Béla
, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta, köszönet illeti a gyönyörű és nehéz hivatást választó pedagógusokat, akik országszerte több mint másfél millió gyermek oktatásáról-neveléséről gondoskodnak. A számok tükrében elmondta, a megye 60 településén, 78 iskolában kezdődik el a tanév szeptember 1-jén. A hátrányos helyzetű és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek felzárkóztatásában jelentős eredményeket elért Kip-módszertannal kapcsolatban megjegyezte, a koordináló megyei központ már megalakult, a pedagógusok pedig minden bizonnyal hamarosan közelebbről is megismerkedhetnek a módszertannal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.