Nem tartja jó iránynak ugyanakkor az Uber magyarországi operatív vezetője az új technológiák betiltását, blokkolását, "pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé". A cég hétfői közleményében Fekete Zoltán a parlament hétfői döntésére reagált. Az Uber az MTI érdeklődésére közölte: a cég minden előírásnak meg akar felelni.
Az Országgyűlés hétfőn elfogadta az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot, amely blokkolhatóvá tette a jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínáló oldalakat.
Fónagy János
, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pedig sajtótájékoztatón bejelentette, hogy tárcaközi bizottság jött létre a jogellenesen működő taxiszolgáltatások hatékonyabb kiszűrésére. A fejlesztési tárca a terület szabályozásának átfogó felülvizsgálatát is tervezi, amelyhez várják az érdekképviseletek és szakmai szervezetek észrevételeit. Az Uber az MTI kérdésére közölte, hogy a cég minden előírásnak meg akar felelni. Jelenleg azonban egy, a 80-as évekből eredő szabályozás van érvényben, amely nem az okostelefonok, a fuvarmegosztás, az online térképes útvonalkövetés, a visszajelzéseken alapuló közösségi rendszerek nyújtotta minőségbiztosítás, és a hasonló 21. századi megoldások korára íródott. Ez olyan, mintha "valaki úgy akarná megakadályozni az elektromos autók terjedését, hogy előírná, mekkora benzintartály kötelező minden autóban". "Lehet azt hajtogatni, hogy a szabály az szabály", de az Uber szerint inkább a magyar fogyasztók és az államkassza érdekeit, valamint a sharing economy (közösségi gazdaság) nyújtotta gazdasági lehetőségeket kéne szem előtt tartani - írták. Az Uber MTI-hez eljuttatott korábbi közleményében leszögezte, a cég Magyarországon továbbra is kitart álláspontja mellett, ezt véleménye szerint megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében. Az Uber eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megfeleljen a szabályoknak: az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak - írták. Az Uber továbbra is keresi a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, "idejétmúlt szabályozást" felváltsa egy modern, az új technológiákra szabott szabályozás, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését - olvasható a cég közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.