Közélet

Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak

Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak

2016. június 16., csütörtök
Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak

Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak; ezt az igényt leginkább magyar gyártású járművekkel lenne jó kielégíteni - mondta telefonon a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára csütörtökön az MTI-nek.

Tuzson Bence

, a Kühne-Kravtex cégcsoport mosonmagyaróvári telephelyén, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.-nél tett látogatása után arról beszélt, hogy a kormány a magyar ipar hét ágazatát, köztük a járműgyártást tekinti húzó ágazatnak. A járműgyártáson belül a személygépkocsi-gyártás, a kötöttpályás járműgyártás és az autóbuszgyártás kiemelten fontos. Az autóbuszgyártás fellendítésére buszgyártási stratégiát fogadott el a kormány. Mosonmagyaróváron az autóbuszgyártásnak már jelentős hagyományai vannak, azért látogatta meg a Kühne Zrt.-t, hogy megismerje a gyár lehetőségeit, és felmérje az igényeket - például a munkaerő tekintetében -, mi szükséges ahhoz, hogy a termelés "felfuttatását" segíteni lehessen - mondta az államtitkár. Hozzátette: egy autóbusz legyártása ugyanis - a beszállítókkal együtt - 10 új munkahelyet hoz létre Magyarországon. Így a magyar autóbuszgyártás fellendítése nemcsak az új autóbuszokon utazóknak jó, hanem az ország ipari fejlődése, valamint a munkavállalók szempontjából is kedvező. Tuzson Bence jelezte: igaz ugyan, hogy a képességek szerint Magyarországon a Kühne-Kravtex cégcsoport az egyik legjelentősebb autóbuszgyártó, de támogatásról még korai beszélni, mert még nem indultak el azok a projektek, amelyek támogatásáról szó lehet. Más gyártók igényeit is fel kell mérni, és ezeket együttesen kell kezelni. A támogatásokat pedig az uniós és a magyar szabályoknak megfelelően kell nyújtani a szóban forgó vállalkozásoknak - szögezte le. A cégnél látottak alapján elismerését fejezte ki az ott dolgozóknak.

Nagy István

, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára, a helyi országgyűlési képviselő még elmondta: Mosonmagyaróvár gazdasági fejlődésének egyik legfontosabb feltétele a megfelelő mennyiségű és minőségű szakképzett munkaerő megléte. A város fejlődésének lehetőségeit nagymértékben meghatározzák a városba érkező kelet-magyarországi munkavállalók. A kelet-magyarországi munkavállalók beilleszkedése, lakhatási lehetőségeinek megoldása komoly kihívás Mosonmagyaróvár számára. A családok otthonteremtési kedvezménye (csok) azért fontos a város számára, mert ez a lehetőség segíti a városban maradást, a letelepedést a Kelet-Magyarországról érkezők számára. Biztos jövőt jelent ugyanis, ha együtt van a család - húzta alá. Az államtitkár jelezte: nem tud mindenki egyből kellő önerőt mozgósítani a csok igénybevételéhez. Ezért kellő időt kell hagyni a szükséges megtakarítások eléréséhez. Ehhez pedig különböző lakhatási megoldások felkínálásával lehet hozzájárulni, így például munkásszállás, albérlet vagy a cégnél saját bentlakás biztosítása. Ezek a megoldások azonban legtöbbször nem teszik lehetővé a családok együttélését. Ezért szükséges volna apartmanok, szociális bérlakások építése, és ezek rendelkezésre bocsátása a távolabbról a városba érkezett munkavállalóknak. Mindez nagymértékben hozzájárulna a szakképzett munkaerő hosszú távú megtartásához. Ezért ezen a területen szeretnének mintaprogramot kidolgozni, megvizsgálva annak hatásait a gazdasági fejlődésre - mondta Nagy István.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.