Az üres adathordozók után tavaly befizetett díjakból mintegy 1,4 milliárd forint folyt be, amelyet az Artisjus június közepén utal át a többek között a Cseh Tamás Programot is finanszírozó Nemzeti Kulturális Alapnak - jelentette be Szinger András, az Artisjus főigazgatója a Music Hungary zeneipari konferencián pénteken Egerben.
A negyedik alkalommal megszervezett szakmai rendezvényen a Cseh Tamás Program eddigi tapasztalatairól szóló beszélgetésen
Doncsev András
, a Nemzeti Kulturális Alap alelnöke felidézte: az első évben 500 millió forint, tavaly viszont már 960 millió forint állt a program rendelkezésére. Az NKA-nak most utalandó 1,4 milliárd viszont visszaesés a tavalyi 1,8 milliárdhoz képest, így a Cseh Tamás Programra is kevesebb jut majd. Doncsev András kitért arra is, hogy a Cseh Tamás Programnak már az első évében sikerült megmozgatnia a magyar könnyűzenei életet. A zenekaroktól kapott visszajelzések szerint az együtteseknek a programot megelőzően nem, vagy csak ritkán volt menedzsere, illetve kiadója, most már a felüknek van. Korábban ezek a zenekarok évente alig 50 koncertet adtak, most átlagosan százat. Szintén beszédes, hogy a program révén idén már 34 klubban mintegy 500 koncert zajlott le - hangsúlyozta az alelnök, aki szerint a korábbi bírálók is elismerték már, hogy jó helyre került a pénz.
Bajnai Zsolt
, a Cseh Tamás Program megvalósításáért felelős kollégium vezetője kifejtette: a program egyik legnagyobb előnye, hogy minden pályázóval - a tapasztalatszerzés érdekében - igyekeznek folyamatosan kapcsolatot tartani. Szóba került az is, hogy a 2009-ben elhunyt
Cseh Tamás
énekes-dalszerző örökségét kezelő archívumot a Cseh Tamás Program eddig 35 millió forinttal támogatta. Bajnai Zsolt példamutatónak nevezte az archívum munkáját. Doncsev András szerint fontos lenne, hogy a Cseh Tamás Program továbbra is megjelenjen a Petőfi Rádióban. Emlékeztetett: a programban sikerrel szereplő zenekaroknak eddig megjelenési lehetőséget biztosított az adó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.