Csongrád megyében 2015-ben 684 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, 26 esetben halálos áldozattal járt. A fő ok, hogy a járművezetők nem adják meg az elsőbbséget, a rossz látási viszonyokat viszont a kerékpárosok és a gyalogosok sínylik meg. Évértékelő értekezletet tartott a Csongrád Megyei Balesetmegelőzési Bizottság.
Mi magunk tehetünk legtöbbet a biztonságért, ezért nem ad hoc jellegű akciókban gondolkodunk, hanem 4 éves stratégiai tervet készítünk - vezette fel
Gulyás Zsolt
rendőr ezredes, a CSMRFK rendészeti főkapitány-helyettese a Csongrád Megyei Balesetmegelőzési Bizottság keddi évértékelő értekezletét. A balesetmegelőzési terv többkomponensű, rövid és hosszútávú elképzeléseket egyaránt tartalmaz, s ezek közül a legjelentősebb, hogy 2020-ra legalább 60 százalékkal csökkentésék a balesetek számát megyénkben. A főkapitány-helyettes elmondta azt is, az első lépések egyike, hogy a rendőrök közlekedési kultúráját javítsák annak érdekében, hogy példát mutathassanak az utakon. A legkisebbek oktatásáról az osztályfőnöki órákon szeretnének gondoskodni, de ebben a programban nem feledkeznének meg a középiskolás korosztályról sem.
A 2016-os év feladatairól és a tavalyi év preventív kampányairól
Vad Róbert
rendőr őrnagy, a Csongrád Megyei Balesetmegelőzési Bizottság titkára számolt be. Úgy fogalmazott, a rendőri munkát két területre, klasszikus és speciális területre lehet felosztani, de mindkettőben sikeres programokat tudhatnak magukénak. A gyerekek körében nagy sikere van az iskolarendőr programnak, ezért ezt a jövőben is folytatni fogják, illetve a személyi sérüléssel járó közúti balesetek statisztikai adatai alapján (erről részletesen később) a kerékpárosok és gyalogosok felvilágosítására is kiemelt figyelmet fordítanak. Vad Róbert elmondta, az utóbbi években olyan kampányokat sikerült megvalósítaniuk Csongrád megyében, melyre más települések is felfigyeltek és átvették a jó gyakorlatot. Ilyenek például az érzékszervekre ható kezdeményezések, mint a baleseti szimulációk a Huszár Mátyás rakparton, amit minden évben 20-30 fős középiskolai osztály előtt rendeznek meg az autómentes napon. Immár harmadik éve, hogy a rendőrség 50-60 gyerek számára, szigorú feltételek mellett, állj a vizsga és vezetői költségeket moped kategóriában, ami annyira népszerű lett, hogy hamarosan más nagyvárosokban is bevezetik. Az egyetemisták sem vesznek el a rendőrség látóterében, nekik megtörtént, súlyos halálos baleseteken készített videókat játszanak le, hogy ezzel érzékeltessék, milyen rossz döntések vezethetnek idáig.
Gondos Róbert
rendőr őrnagy, a CSMRFK közlekedésrendészeti osztály forgalomellenőrző alosztály vezetője a személyi sérüléssel járó közúti balesetek statisztikáit ismertette. Megtudtuk, Csongrád megyében 2015-ben 684 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, 26 esetben halálos áldozattal járt. A fő ok, hogy a járművezetők nem adják meg az elsőbbséget, továbbá a gyorshajtás is súlyos baleseteket okoz. Több mint 300 esetben személyautók okoztak balesetet, őket követik a biciklisek, ami miatt kiemelt figyelmet akarnak szentelni a prevenciónak. A gyalogosokat és kerékpárosokat ért balesetek legtöbbször a rossz látási viszonyokból adódtak; ködös, esős idő ellenére sem viseltek megkülönböztető mellényt, vagy kapcsolták be kerékpárjaikon a világítást.
A fő ok, hogy a járművezetők nem adják meg az elsőbbséget.http://szegedma.hu/?p=622400
Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. március 29.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.