Közélet

Nyolc Csongrád megyei iskola kapott a táblagépekből + FOTÓK, VIDEÓ

Nyolc Csongrád megyei iskola kapott a táblagépekből + FOTÓK, VIDEÓ

2016. március 23., szerda
Nyolc Csongrád megyei iskola kapott a táblagépekből + FOTÓK, VIDEÓ
vodafone42_gs

Összesen 600 táblagépet kapott nyolc Csongrád megyei iskola, mely eszközökkel a hátrányos helyzetű fiatalok előtt is megnyílik a lehetőség a digitális felzárkózásra. A tabletek csak másodsorban infrastrukturális fejlesztések, elsősorban a kompetenciafejlesztés kulcsai - mondta Czunyiné Bertalan Judit a Hungi Vigadóba szervezett átadón.

Egy 21. századi iskolában a versenyképes tudás megszerzése, az ismeretek alkalmazhatósága az alapkövetelmények közé tartozik - hangsúlyozta

Czunyiné Bertalan Judit

digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos, aki szerint ebben játszhat fontos szerepet az a telekommunikációs cég, mely az egész országra kiterjedő programjának keretében táblagépeket adtak át nyolc Csongrád megyei iskolának. A magyarországi oktatás digitális átalakítására ösztönző, valamint a hátrányos helyzetű fiatalok digitális esélyegyenlőségét megteremtő programhoz csatlakozott az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és a komplex instrukciós program (KIP) is. A digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, egy ilyen program akkor lehet gyümölcsöző, ha a pedagógusok nyitottak az innovációra, és a módszertan mögött figyelembe veszik a gyerekek igényeit is. Mint mondta, statisztikák szerint ma Magyarországon 22 ezer informatikus hiányzik a munkaerőpiacról. "Pontosan tudom, hogy nem informatikusokat fogunk képezni ennek a programnak a segítségével, hogy a cél az alapkészségek, a kulcskompetenciák megerősítése, és azt is tudom, hogy mi a módszertani tartalma a KIP-nek, de azt látnunk kell, hogy a munkaerőpiac, a technológia változása azt mutatja, hogy két évtizeden belül nem lesz olyan munka, ahol ne lenne szükség valamilyen szinten a digitális tudásra, az eszközök használatán túl ennek a világnak az intelligens használatára." Nincs idő várni - folytatta Czunyiné, aki szerint nem várakozó álláspontra kell helyezkedni, hanem kezdeményezőnek kell lenni az oktatás digitális átalakításának kérdésében.

vodafone32_gs

Amit az iskolában elvárnak, az más, mint 10-15 évvel ezelőtt volt - ezt már

Pölöskei Gáborné

, a Klik elnöke tette hozzá. "Mást vár a gazdaság, mást vár a társadalom, egyszerűen olyan kompetenciákkal kellene felruháznunk a gyerekeket, melyekkel lehet, hogy mi sem rendelkezünk. Ez nehéz helyzet és kezelni kell. Ahhoz, hogy ennek megfeleljünk, lépni kell. Tanároknak, a környezetet megvalósító támogatóknak egyaránt, sok esetben másként is kell gondolkodni." Úgy fogalmazott, az iskolák digitalizálásának és felzárkóztatásának célja, hogy a gyerekek 21. századi oktatásban részesüljenek. Kitért arra is, az állami intézményrendszer fejlesztésének egyik hibája, hogy a szereplők külön modellekben gondolkodnak, melyek ha nem találkoznak, a rendszer szétesik. A KIP-módszerrel kapcsolatban megjegyezte, a módszertan akkor lehet hatékony, ha az iskolák meghatározzák, milyen eszközökre van szükségük a tanításhoz, a tanuláshoz.

Marchhart Pál

, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese közölte, a tavaly indult program első fázisában 25 - elsősorban hátrányos helyzetű térségben található - iskolában osztottak ki 1300 táblagépet. Ezzel körülbelül 6400 gyereket és 700 pedagógust érnek el. A cég finanszírozza a diákok és tanárok internetbiztonsági oktatását is. A program célja kettős. Egyrészt az eszközök kiosztásától azt remélik, hogy fejleszti az iskolások digitális kompetenciáját és ezáltal a tanulmányi eredményét, emellett szeretnék megismertetni minél több pedagógussal a Stanford Egyetemen kifejlesztett, csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszert, amelyet a hejőkeresztúri iskola vezetett be 2001-ben komplex instrukciós program néven.

vodafone25_gs

Kovácsné Nagy Emese

, a Komplex Instrukciós Program vezetője számolt be a komplex instrukciós program lényegéről. Elmondta, a gyerekek minden hatodik tanítási órán találkoznak a 45 perces csoportos és az ahhoz kapcsolódó egyéni feladatokkal, melyeket képességeikhez mérten végeznek. Pedagógusoktól és diákoktól egyaránt pozitív visszajelzések érkeznek hozzájuk, hiszen a tanórákon kevésbé jól teljesítő tanulóknak is sikerélményeik vannak, köszönhetően a kiscsoportos produktumoknak. A program vezetője ismertette, 10 évig csak a hejőkeresztúri iskolában alkalmazták a komplex instrukciós módszertant, 2010-től pedig más iskolák is átvették. Sikerült elérniük, hogy a hátrányos helyzetű térségekben nevelkedő gyerekek is komolyan vegyék a továbbtanulást. A pedagógusokra vonatkozóan megjegyezte, a tanárok 30 órás tréningeken vesznek részt, itt sajátítják el a módszertant. Bár sokan eleinte szkeptikusan állnak a KIP-módszerhez, az eredmények mégis magukért beszélnek. Kovácsné Nagy Emese bejelentette, jelenleg is fut nyelvi tananyagfejlesztésük, mellyel 10-14 éveseknek szeretnék megkönnyíteni az idegennyelv-tanulást.

vodafone43_gs

"Minden módszer annyit ér, amennyit a gyakorlatban hasznosítani lehet belőle" - élt a régi mondással

Kakas Béla

, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke, ami a sajátos nevelést-oktatást igénylő gyerekek számára indított KIP-re nagyon is igaz. "Csongrád megye és pedagógusaink eddig is komoly sikereket tudtak felmutatni a kiemelt, egyénre szabott fejlesztés terén. Most azonban lehetőség nyílik arra, hogy még egyet léphessünk előre. A tavalyi évben a kormányzat részéről felkérést kaptunk egy szakmai programban történő részvételre, melynek eredményeként létrehozhattuk a Csongrád Megyei Koordinációs Kompetencia Központ beruházásunkat" - jelentette be nagy örömmel a Belvedere-palotában kialakított központ kiépítését, ahol 245 pedagógus felkészítése és továbbképzése történik majd. http://www.youtube.com/watch?v=W0Ait6_-soM "Az oktatás digitális átalakításának szándéka megegyezik a magyar oktatásügy célkitűzéseivel" - emelte ki

B. Nagy László

, Csongrád megyei fejlesztési biztos, aki azt is elmondta, 2014-ben kezdődött meg az együttműködés az iskolák oktatási eszközeiről és programfejlesztéséről. Emlékeztetett, a több mint 200 oktató mellett 2539 tanuló vesz részt a digitális iskola kezdeményezésben. A köszöntőbeszédeket követően mind a nyolc Csongrád megyei iskola igazgatója, valamint néhány tanulója átvehette a táblagépeket.

Összesen 600 táblagépet kapott nyolc Csongrád megyei iskola, mely eszközökkel a hátrányos helyzetű fiatalok előtt is megnyílik a lehetőség a digitális felzárkózásra.http://szegedma.hu/?p=620694

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. március 23.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.