Évente 1,6 milliárd euró kárt okozott 2007 és 2012 között a hamis kézitáskák és bőröndök forgalmazásából származó közvetlen és közvetett bevételkiesés az Európai Unióban (EU) - közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerdán az MTI-vel, az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának (OHIM) jelentésére hivatkozva.
Évente 1,6 milliárd euró kárt okozott 2007 és 2012 között a hamis kézitáskák és bőröndök forgalmazásából származó közvetlen és közvetett bevételkiesés az Európai Unióban (EU) - közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerdán az MTI-vel, az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának (OHIM) jelentésére hivatkozva. A hamis termékek forgalmazása miatt évente 12 ezer munkavállalóval kevesebbet foglalkoztatnak az ágazatban, mint lehetne - tették hozzá. A jelentés szerint mindezekhez hozzájárul még a kormányzatok bevételkiesése (elmaradt jövedelem- és társasági adóbevétel, társadalombiztosítási hozzájárulás, áfa), amelyet a felmérés 516 millió euróra becsült. Az unió legfertőzöttebb piaca Magyarország, ahol a kézitáskák és bőröndök forgalmának több mint egynegyede hamisítvány, Romániában, Szlovákiában, Litvániában és Lettországban is hasonlóan nagy arányt mértek. A magyar piacon az éves kereskedelmi veszteséget 52 millió euróra (16 milliárd forintra) becsülték. A közlemény idézi
Bendzsel Miklóst
, a HENT elnökhelyettesét, aki az iparágban dolgozók munkahelyének megóvására a hamisítás elleni közös, európai uniós fellépést tartja a leghatékonyabb megoldásnak. Az EU-ban a kézitáska- és bőröndgyártás több mint fele Olaszországra koncentrálódik, innen származik az export 40 százaléka és a munkahelyek több mint egyharmada is itt található. Így az EU-t érintő teljes veszteség egyharmada sújtotta az országot, amely elérte az 520 millió eurót. Franciaországban a hamisítás miatti éves bevételkiesés 99 millió euróra tehető, Németországban a szektor bevételkiesése elérte 231 millió eurót, Nagy-Britanniában pedig 149 millió eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.