Az Alsóvárosi Ferences Kolostorba látogatott a CSMKIK Kommunikációs és Reklámklubja



Közösségi kezdeményezések a kreatív iparban címmel rendezte meg márciusi klubnapját a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs és Reklámklubja Szegeden, az Alsóvárosi Ferences Kolostorban március 10-én.
Petri Márta
, a látogatóközpont vezetője előadásának bevezetőjében a ferences templom és kolostor építészeti múltját ismertette. A jelenre áttérve "saját márkás" kézműves termékeiket és az egyedi értékekkel bíró rendezvényeiket emelte ki. A látogatóközpont turisztikai attrakcióként két olyan növényt is a középpontba állít, melyek Alsóvároson nagyon fontosak voltak: az egyik a szegedi fűszerpaprika, a másik a fehér liliom. Vidékünkön minden bizonnyal a ferences szerzetesek voltak az elsők, akik fűszerpaprikát ültettek. Először dísznövényként, majd később gyógyításra is használták. A fűszerpaprika-termesztés hagyományait bemutató fesztiváljukhoz tavaly már egy "kreatívipari esemény" is kapcsolódott. A SZGD design fröccs programsorozat, amelynek célja a turizmus, a paprika és a formatervezés kapcsolatának erősítése volt. A Liliomfesztiválon a kolostor gyógy- és fűszernövényes kertjében az évszázados népi hagyományokat idézik föl. A népszokás szerint, ha a liliom megszentelt szirmát pálinkába tették, akkor a nehezen gyógyuló sebekre vagy a gyomorfekély ellen nagyon hatásos orvosság volt. Mátyás testvér OFM a „mi van a falak között”, közösségfejlesztő aktivitásaikat mutatta be. Az elmúlt évben a Szent Ferenc ünnepét megelőző napon az IKV Zrt. segítségével az üres belvárosi üzlethelyiségek kirakataiban fiatal alkotók állították ki munkáikat. Egy- egy bolthelyiségben a ferences termékekből vásárt is rendeztek. A kolostorban kialakított kézműves műhelyekben készült termékeiken igyekeztek felfrissíteni a szegedi formákat és motívumokat. Egy másik rendezvényen pedig a fűszerpaprika-csomagolás új vagy éppen régi és újra alkalmazható formáit keresték. A világi tapasztalatokra, a könnyűipari hiátusokra térve az előadó mindenkit arra bíztatott, hogy bátran indítson saját kézműves/iparos vállalkozást, ha egy különlegesen izgalmas, innovatív, inspiráló gondolata vagy ötlete van. A kolostorban kialakított coworking kézműves térben minden adott a vágyak kiteljesítéséhez és annak szélesebb körben történő megvalósításhoz. Az értékek kiteljesítését a mini nyomda, az asztalos műhely, a kerámia- és az üvegstúdió önálló, laza sejtként szolgálja, de mégis közös szellemi műhelyként működik. Megtörve az elmúlt év beivódott torz gondolkodását, hogy "bármi, ami magyar az biztosan rossz". A klubnap végén a résztvevők a jelentős turisztikai vonzerővel bíró látogatóközpont mindennapjába nyerhettek bepillantást, bejárták a több mint 500 éves objektumot.