Országos sikernek örvend a szegedi ötlet és a helyi fejlesztő cég nyomán született BORTexT mobilalkalmazás, amely egyrészt a magyar bormarketing számára új kutatási színtérként szolgál, másrészt segít a fogyasztóknak abban, hogy kiválasszák az ízlésükhöz legközelebb álló borokat.
Kóstolj! Pontozz! Bárhol! Bármikor! - ez a BORTexT, Magyarország legújabb borapplikációjának szlogenje, amely a Nagy Egyetemi Borteszt gerinceként szolgál. A Nemzeti Bor Maraton országos programsorozat a tudatos borfogyasztásra való nevelést is kitűzte céljául, s ennek érdekében hívták segítségül az azóta óriási népszerűségnek örvendő applikációt. A BORTexT
Balla Attila
, a Nemzeti Bor Maraton és a Nagy Egyetemi Borteszt programigazgatója, a Bormaraton Kft. ügyvezetőjének és
Dlusztus Imre
, borászati szakíró ötlete nyomán,
Horváth Péter
, a szegedi székhelyű Innomedio Kft. ügyvezetőjének közreműködésével született meg. A fejlesztők úgy gondolták, mivel az okostelefonok elsődleges információs eszközzé váltak, egy olyan alkalmazás, ahol értékelni és pontozni lehet a hazai nedűket, tematikus közösségi színtérré válhat a borbarátok körében. A pontozás éppen úgy működik, mint a világ borpontozási eljárásaiban: a felhasználók 100-as minősítési rendszerben osztályozhatják a pincészetek kínálatát, értékelhetik azokat zamatuk, illatuk és az összbenyomás alapján. „Elsősorban a Nemzeti Bor Maraton és a Nagy Egyetemi Borteszt országos rendezvénysorozatunk népszerűsítésének egyik eszközeként gondoltunk rá, és kezdtük meg a fejlesztéseket. A szakmai egyeztetések alatt, rövid időn belül kiderült, hogy jóval több lehetőség rejlik egy ilyen innovatív eszközben, amely egyaránt alkalmas a belföldi bormarketing egyik meghatározó eszközévé válni, valamint teret adhat az említett alapkutatások elvégzésére. Célunk továbbá, hogy a tudatos borfogyasztásra való nevelésben egy naprakész felületet adjunk a fogyasztók kezébe a magyar borok világáról, ahol értékelhetik is az elfogyasztott tételeket. Valamint a kétoldalú kommunikáció miatt a borászatok és termelők is visszajelzést kaphatnak a fogyasztóktól a leadott értékelések, de akár a palack, címkedesign vonatkozásában, ami ugye a bort, mint terméket jellemzi a piacon” – vázolta fel portálunknak az applikációról alkotott elképzelést Balla Attila. A programigazgató úgy látja, az elmúlt évtizedekben a magyar borászati ágazat, a borok és a borászok is komoly fejlődésen mentek keresztül. „Folyamatos fejlődésben van a belföldi borturizmus, és ezzel párhuzamban egyre magasabb az igény a fogyasztókban is borok iránt. A fiatalok a jövő fogyasztói, ezért nagy a felelősség! Komoly célcsoport, nyitottak, kalandvágyók, és ha képesek vagyunk az ő nyelvezetükön szólni a borról, felettébb befogadók is.”
A Nagy Egyetemi Borteszt egyik állomása idén éppen az applikáció szülővárosa, Szeged lesz. A Nemzeti Bor Maraton kiemelt betétrendezvényén, vagyis a Nagy Egyetemi Borteszten eddig 1500 egyetemista vett részt, a fiatalok tehát valóban nyitnak a borászati ágazat felé is. A borkóstolók egy kutatási program részét is képzik, mely felméréssel a szervezők arra kíváncsiak, milyen a résztvevők fogyasztói magatartása. A 2014-2015-ös programsorozat statisztikai adatai már napvilágot láttak, ez eredmények alapján az egyetemisták az édes vörösbort kedvelik legkevésbé, s érdekes továbbá, hogy a döntően 18 és 25 év közötti fiatalok körében végzett felmérés szerint már a végzős gimnazisták is érdeklődnek a minőségi borok iránt. Az adatok elsősorban a pincészeteknek nyújtanak támpontot abban, érdemes-e változtatniuk marketingkommunikációjukon. A kutatási programban az idei évben már kitérnek a borok alapismerete mellett a palack, illetve címkedesignra és a vásárlói szokások felmérésére is. Akárcsak a gasztronómiában, úgy a borászatban is felütötte fejét egy új trend. Míg az amatőr konyhaművészek között megjelentek a hobbi séfek és a gasztrobloggerek, úgy a borok szerelmesei között a wineloverek. „Talán ebben a témában a winelover - kifejezést említhetném, ami a bor után érdeklődő "vájtfülűeket" tömöríti. A gasztronómia, az aktív borturizmus, a boros események, borfesztiválok egyaránt segítik azt, hogy ma már a trendi érteni a borokhoz. A bor mint kulturális termek is alkalmas arra, hogy a következő években újra az alapműveltségünk része legyen. Amennyiben az ágazat tovább tud fejlődni, és a bormarketingben az eladás központúságot fel tudja váltania legalább területenként a fogyasztók oktatása és a borkultúránk fejlesztése, amelyben lényeg a folyamatosság és a minőségi tartalom szolgáltatása lenne, akkor ez a fokozott érdeklődés a magyar borok és borászatok iránt fenntartható lesz” – zárta gondolatait a programigazgató. A Nemzeti Bor Maraton ingyenessé teszi a magyar borágazat számára a megjelenést, mellyel az a célja, hogy az applikációban elérhető borászatok és borok a lehető legszélesebb körben legyenek elérhetők a Bortextet használók körében. A hivatalos mobilalkalmazás specifikációiról
tájékozódhatnak az érdeklődők.
Országos sikernek örvend a szegedi ötlet és a helyi fejlesztő cég nyomán született BORTexT mobilalkalmazás.http://szegedma.hu/?p=599172
Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 3.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.