Közélet

Kutatnak és értékelnek a szegedi fejlesztésű mobilalkalmazással

Kutatnak és értékelnek a szegedi fejlesztésű mobilalkalmazással

2016. február 3., szerda
Kutatnak és értékelnek a szegedi fejlesztésű mobilalkalmazással
bortext_egyetemi_borteszt_01

Országos sikernek örvend a szegedi ötlet és a helyi fejlesztő cég nyomán született BORTexT mobilalkalmazás, amely egyrészt a magyar bormarketing számára új kutatási színtérként szolgál, másrészt segít a fogyasztóknak abban, hogy kiválasszák az ízlésükhöz legközelebb álló borokat.

Kóstolj! Pontozz! Bárhol! Bármikor! - ez a BORTexT, Magyarország legújabb borapplikációjának szlogenje, amely a Nagy Egyetemi Borteszt gerinceként szolgál. A Nemzeti Bor Maraton országos programsorozat a tudatos borfogyasztásra való nevelést is kitűzte céljául, s ennek érdekében hívták segítségül az azóta óriási népszerűségnek örvendő applikációt. A BORTexT

Balla Attila

, a Nemzeti Bor Maraton és a Nagy Egyetemi Borteszt programigazgatója, a Bormaraton Kft. ügyvezetőjének és

Dlusztus Imre

, borászati szakíró ötlete nyomán,

Horváth Péter

, a szegedi székhelyű Innomedio Kft. ügyvezetőjének közreműködésével született meg. A fejlesztők úgy gondolták, mivel az okostelefonok elsődleges információs eszközzé váltak, egy olyan alkalmazás, ahol értékelni és pontozni lehet a hazai nedűket, tematikus közösségi színtérré válhat a borbarátok körében. A pontozás éppen úgy működik, mint a világ borpontozási eljárásaiban: a felhasználók 100-as minősítési rendszerben osztályozhatják a pincészetek kínálatát, értékelhetik azokat zamatuk, illatuk és az összbenyomás alapján. „Elsősorban a Nemzeti Bor Maraton és a Nagy Egyetemi Borteszt országos rendezvénysorozatunk népszerűsítésének egyik eszközeként gondoltunk rá, és kezdtük meg a fejlesztéseket. A szakmai egyeztetések alatt, rövid időn belül kiderült, hogy jóval több lehetőség rejlik egy ilyen innovatív eszközben, amely egyaránt alkalmas a belföldi bormarketing egyik meghatározó eszközévé válni, valamint teret adhat az említett alapkutatások elvégzésére. Célunk továbbá, hogy a tudatos borfogyasztásra való nevelésben egy naprakész felületet adjunk a fogyasztók kezébe a magyar borok világáról, ahol értékelhetik is az elfogyasztott tételeket. Valamint a kétoldalú kommunikáció miatt a borászatok és termelők is visszajelzést kaphatnak a fogyasztóktól a leadott értékelések, de akár a palack, címkedesign vonatkozásában, ami ugye a bort, mint terméket jellemzi a piacon” – vázolta fel portálunknak az applikációról alkotott elképzelést Balla Attila. A programigazgató úgy látja, az elmúlt évtizedekben a magyar borászati ágazat, a borok és a borászok is komoly fejlődésen mentek keresztül. „Folyamatos fejlődésben van a belföldi borturizmus, és ezzel párhuzamban egyre magasabb az igény a fogyasztókban is borok iránt. A fiatalok a jövő fogyasztói, ezért nagy a felelősség! Komoly célcsoport, nyitottak, kalandvágyók, és ha képesek vagyunk az ő nyelvezetükön szólni a borról, felettébb befogadók is.”

bortext_egyetemi_borteszt_02

A Nagy Egyetemi Borteszt egyik állomása idén éppen az applikáció szülővárosa, Szeged lesz. A Nemzeti Bor Maraton kiemelt betétrendezvényén, vagyis a Nagy Egyetemi Borteszten eddig 1500 egyetemista vett részt, a fiatalok tehát valóban nyitnak a borászati ágazat felé is. A borkóstolók egy kutatási program részét is képzik, mely felméréssel a szervezők arra kíváncsiak, milyen a résztvevők fogyasztói magatartása. A 2014-2015-ös programsorozat statisztikai adatai már napvilágot láttak, ez eredmények alapján az egyetemisták az édes vörösbort kedvelik legkevésbé, s érdekes továbbá, hogy a döntően 18 és 25 év közötti fiatalok körében végzett felmérés szerint már a végzős gimnazisták is érdeklődnek a minőségi borok iránt. Az adatok elsősorban a pincészeteknek nyújtanak támpontot abban, érdemes-e változtatniuk marketingkommunikációjukon. A kutatási programban az idei évben már kitérnek a borok alapismerete mellett a palack, illetve címkedesignra és a vásárlói szokások felmérésére is. Akárcsak a gasztronómiában, úgy a borászatban is felütötte fejét egy új trend. Míg az amatőr konyhaművészek között megjelentek a hobbi séfek és a gasztrobloggerek, úgy a borok szerelmesei között a wineloverek. „Talán ebben a témában a winelover - kifejezést említhetném, ami a bor után érdeklődő "vájtfülűeket" tömöríti. A gasztronómia, az aktív borturizmus, a boros események, borfesztiválok egyaránt segítik azt, hogy ma már a trendi érteni a borokhoz. A bor mint kulturális termek is alkalmas arra, hogy a következő években újra az alapműveltségünk része legyen. Amennyiben az ágazat tovább tud fejlődni, és a bormarketingben az eladás központúságot fel tudja váltania legalább területenként a fogyasztók oktatása és a borkultúránk fejlesztése, amelyben lényeg a folyamatosság és a minőségi tartalom szolgáltatása lenne, akkor ez a fokozott érdeklődés a magyar borok és borászatok iránt fenntartható lesz” – zárta gondolatait a programigazgató. A Nemzeti Bor Maraton ingyenessé teszi a magyar borágazat számára a megjelenést, mellyel az a célja, hogy az applikációban elérhető borászatok és borok a lehető legszélesebb körben legyenek elérhetők a Bortextet használók körében. A hivatalos mobilalkalmazás specifikációiról

ITT

tájékozódhatnak az érdeklődők.

Országos sikernek örvend a szegedi ötlet és a helyi fejlesztő cég nyomán született BORTexT mobilalkalmazás.http://szegedma.hu/?p=599172

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 3.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.