Közélet

Ikotity István Szegeden: A NAT túl sok lexikális tudást vár el - az LMP a tanártüntetésekkel szimpatizál

Ikotity István Szegeden: A NAT túl sok lexikális tudást vár el - az LMP a tanártüntetésekkel szimpatizál

2016. február 17., szerda
Ikotity István Szegeden: A NAT túl sok lexikális tudást vár el - az LMP a tanártüntetésekkel szimpatizál
ikotity_istvan_lmp01_gs

Az LMP szakpolitikusa szerint többet kellene költeni az oktatásra, a tanárok és a diákok túlterheltek.

"Az elmúlt hetekre érett be az a folyamat, amit a 2011-es új köznevelési törvény okozott, a pedagógusok, a szülők változásokat akarnak" -

Ikotity István

, a Lehet Más a Politika országgyűlési képviselője tartott sajtótájékoztatót Szegeden. A politikus szerint a kormány csak látszatkerekasztallal reagált a tüntetésekre és az internetes petíciókra. "A megbeszéléseken részt vettek olyan szervezetek, amelyeknek nincs keresnivalójuk ott, például a Magyar Művészeti Akadémia és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara" - mondta. Úgy látja, csak néhány szervezet képviselte valóban a pedagógusok érdekeit ezeken az egyeztetéseken, ezért az LMP üdvözli az elégedetlenkedők által létrehozott "alternatív" kerekasztalt, s bízik a párt abban, hogy elérik céljaikat. Örül annak, hogy szegedi iskolák is csatlakoztak a tiltakozásokhoz. Hangsúlyozta addig, amíg nem biztosítanak megfelelő forrást az oktatásra és a szakképzésre az aktuális kormányok, addig nem tudnak ezek az ágazatok versenyképessé válni.Rámutatott, az utóbbi tíz évben 5,7 százalékról 3,9 százalékra csökkent az oktatás GDP arányos finanszírozása, ez harminc százalékos visszaesés. Az LMP azt javasolja, hogy történjen forrásvisszapótlás, ami évi 200 milliárd forint plusz pénzt jelentene csak a közoktatás esetében, de optimálisnak azt tartanák, hogy ha a GDP 7,5-8 százalékát költenénk erre a szektorra. Visszaadnák az önkormányzatoknak az igazgatóválasztás jogát, s ha kéri az önkormányzat, akkor az intézményeket is állami forrásokkal együtt. Azt akarják, hogy a tankönyveket, segédeszközöket a pedagógusok választhassák meg, mert az elérhető ingyenesen biztosított tankönyveket rossznak tartják. A Nemzeti Alaptantervet túlterjeszkedőnek látja Ikotity,szerinte túl sok információt megtanulását várja el a diákoktól, mert a lexikális tudás elérhető az internetről is. A gondolkodásra, a kreativitásra helyezné a hangsúlyt, mert ma Nyugat-Európában akár hatszor is életpályát változtat valaki. A pedagógus-életpályamodellt féloldalasnak tartják, mert az iskolatitkároknak, laboránsoknak, rendszergazdáknak 2008 óta nem növekedett a bérük. Túlterheltnek látja a tanárokat, a diákokat, a lelkiismeretes pedagógusok szerinte akár heti ötven órát is készülnek, tanítanak, egy 13-14 éves tanulónak pedig 35-40 órája is lehet hetente, mindkét fél óraszámát csökkentenék ezért.

"Az elmúlt hetekre érett be az a folyamat, amit a 2011-es új köznevelési törvény okozott, a pedagógusok, a szülők változásokat akarnak"KLIKK: http://szegedma.hu/?p=610397

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 17.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.