Befejeződött az 5-ös út szegedi bevezető szakaszának felújítása. A nettó 550 millió forintból megvalósult beruházás keretében turbó körfogalom, négy buszöböl, járda és kerékpárút is épült. Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az átadón azt mondta, az elkövetkező években kiemelt cél lesz a magyar iparvárosok bekapcsolása a gyorsforgalmi úthálózatba.
"Alapvető politikai célkitűzése a kormánynak, hogy elérjük az országhatárt és minden megyeszékhelyet csatlakoztassunk a gyorsforgalmi úthálózatba. 2015 ebből a szempontból kiemelkedő év volt, hiszen júniusban a magyar és román oldalon is átadtuk a M43-as utat. Ez az első gyorsforgalmi úti összeköttetés Magyarország és Románia között, remélhetőleg három év múlva jön a következő Debrecen és Nagyvárad között" - emlékeztetett Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az 5-ös számú főút szerdai átadóján a tavalyi év egyik legfontosabb beruházására. Mint mondta, több kiemelt beruházásban is szerepel Csongrád megye, így a közlekedésben új minőséget eredményező Szeged-Hódmezővásárhely tram train vonal, illetve a harminc éve eltervezett egyes funkciójú szegedi harmadik híd, ami Makó felé is megkönnyítené a közlekedést. Ebben a ciklusban 62 kilométer gyorsforgalmi utat, valamint 86 kilométer elkerülő utat adtak át, illetve több mint 300 kilométeren pedig megújult az útburkolat. Becsey kiemelte, a beruházásokkal a gazdaság élénkítését, a települések közötti és a vállalkozások mobilitást segítik elő. A helyettes államtitkár azt is elmondta, befejeződtek a tárgyalások Szerbiával a Tisza nemzetközi vízi úttá nyilvánításáról egészen Tokajig. Ez a teherforgalom mellett a turizmus számára is komoly fejlődési lehetőséget teremthet.
"Folytatódnak a közútfejlesztések és a vasúthálózati fejlesztések. Most fejeztük be a tárgyalásokat a kínaiakkal, most hirdetjük meg az első pályázatokat a vasútban és a transzeurópai hálózatokon is. A megyében folytatódnak az építkezések, hiszen az operatív programok között szerepel a hódmezővásárhelyi elkerülő, valamint a vonatvillamosítás Békéscsaba irányába. Több száz kilométer gyorsforgalmi utat fogunk építeni részben európai uniós forrásból, de nagyobb hányadban magyar költségvetési pénzekből" - folytatta a helyettes államtitkár. A cél, hogy az összes lényeges magyar iparvárost bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba.
B. Nagy László
, Csongrád megye fejlesztési biztosa az 5-ös számú főút és a hozzá kapcsolódó turbó körforgalmi csomópont átadóján kiemelte, a beruházás különösen fontos az ELI lézeres kutatóközpont és a mintegy 70 hektáros területre tervezett tudományos park szempontjából, valamint javítja a jövő tavaszra elkészülő regionális nagybani piac megközelíthetőségét. Az Öthalmi diáklakások lakói a bicikliúton immáron biztonságosan behajthatnak a kollégium területére, a 4 buszöböl és a kapcsolódó járdák pedig a gyalogos forgalomnak kedveznek. "2017-ben befejeződik Bajáig az 55-ös út felújítása, valamint átadtuk már a Hódmezővásárhely-Orosháza szakaszt is. Úgy gondolom, a Dél-Alföld gazdasásfejlődéséhez megvalósultak azok az alapvető infrastruktúrák, amivel a térség vonzóvá válhat a befektetők szemében." A megyei fejlesztési biztos úgy fogalmazott, város szempontjából jelentős fejlesztés lenne a Vértói út folytatásának kiépítése egészen az ELI-ig.
"Utakat azért építünk, hogy kapcsolatokat teremtsünk, ez a körfogalom pedig azért épült, hogy az ELI-ben dolgozók a külvilág felé, a főváros felé megfelelő kapcsolatokkal rendelkezzenek, hiszen ez egy nemzetközi kutatóhely" - ezt már
Nagy Sándor
, Szeged fejlesztési alpolgármestere tette hozzá. B. Nagy László szavaihoz hozzáfűzte, már elkészültek a tervek a Vértói út bővítésére, erre mintegy 2 milliárd forintot szánnak a város számára rendelkezésre álló Településfejlesztési Operatív Programból. Az új út összekapcsolná a belvárost a lézeres kutatóközponttal, valamint a szomszédságába tervezett science parkkal. "Véghajrájába értünk az idei évi útfejlesztéseknek, amit 2015-re terveztünk, azt idáig elvégeztük. Az 5-ös számú főút és a turbó körforgalom 150 millió forintból valósult meg, ezek kiépítésével biztonságosabbá vált a közlekedés" - mondta
Kondrik Kornél
, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese. A beruházás során megerősítette burkolatot kapott a főpálya 1,2 kilométeres szakasza, a korábbi körforgalom dinamikusabb közlekedést megengedő, turbó körforgalmú csomóponttá épült át. A fejlesztés során megújult 4 buszöböl, a járdakapcsolatokkal együtt, illetve kiépültek a hiányzó esőbeállók, továbbá gyalogátkelőhely, kerékpárút átvezetés, továbbá 601 méter hosszban gyalogos járda épült.
A nettó 550 millió forintból megvalósult beruházás keretében turbó körfogalom, négy buszöböl, járda és kerékpárút is épült.http://szegedma.hu/?p=596832
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. december 16.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.