A tavalyi 30 százalékos ügyszám növekedés után idén stagnáló, több mint 500 megkereséssel számol a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Csongrád Megyei Békéltető Testület. A szervezethez a legkülönfélébb panaszokkal fordulnak. Van, aki ruhadarabokkal szembeni minőségi kifogások, parkolási bírság, vagy éppen mobilszolgáltatás miatt fordul a szervezethez.
A testület egy bíróságot megelőző alternatív, ingyenes vitarendező fórum, melynek célja a panaszos és a vállalkozó közötti egyezség létrehozása – mondta
Dékány László
, a Csongrád Megyei Békéltető Testület elnöke. Ahhoz azonban az ügyekkel foglalkozhassanak, a panaszosnak először a céget kell megkeresnie a problémával. A békéltetés pedig csak akkor kezdődhet meg, ha az ügyfél, vagy vásárló számára nem megfelelő módon kezeli panaszát a szolgáltató, vagy kereskedő. Hozzátette: mindehhez azonban arra van szükség, hogy a felek közötti párbeszéd dokumentálva legyen, így a kérlelem mellett a vásárlást, vagy a szolgáltatás igénybevételét igazoló nyugta, vagy számla, valamint a panaszos és a vállalkozás közötti levelezést is be kell nyújtani a testülethez. Ha mindez rendben van, akkor a panaszrendezés bő másfél hónap alatt lezárulhat. Ráadásul az esetek 80 százalékában a panaszt benyújtó ügyfélnek kedvező döntések születnek – emelte ki a szervezet vezetője. Dékány László beszélt arról is, hogy az utóbbi időkben lábbelikkel kapcsolatos minőséghibák, a panaszosok szerint nem megfelelően működő, műszakilag hibás mobiltelefonok, mobil- és áramszolgáltatás miatt keresték meg őket.
A testület a hatékonyság további növekedésére számít egy szeptemberben életbe lépett jogszabályváltozás miatt. Annak értelmében ugyanis a megye területén működő vállalkozás köteles a megegyezésre felhatalmazott személyt delegálni a testület ülésére, amennyiben székhelye, telephelye, vagy üzlete van Csongrád megye területén. Ha viszont a bepanaszolt fél nem rendelkezik ezekkel a térségben, akkor kötelező válasziratot kell küldenie, a fogyasztó igényeihez igazodó lehetőség felajánlásával. Az eljárás elindítására vonatkozó kérelem a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara honlapjáról
EZEN A LINKENtölthető le. De a panaszok a Kamara szegedi ügyfélszolgálatán (Párizsi krt. 8-12.) és a hódmezővásárhelyi irodájában (Lánc u. 7 szám alatt) is leadhatók. A kitöltött kérelmet és az panaszolt céggel kapcsolatos dokumentációt a bekelteto.testulet@csmkik.hu email címre, vagy a 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. címre lehet beküldeni. További információ a 36-62/554-250/118-as számon kérhető.
Van, aki ruhadarabokkal szembeni minőségi kifogások, parkolási bírság, vagy éppen mobilszolgáltatás miatt emel panaszt -...
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. november 16.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.