Több mint 500 ügyben jár el évente a Csongrád Megyei Békéltető Testület



A tavalyi 30 százalékos ügyszám növekedés után idén stagnáló, több mint 500 megkereséssel számol a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Csongrád Megyei Békéltető Testület. A szervezethez a legkülönfélébb panaszokkal fordulnak. Van, aki ruhadarabokkal szembeni minőségi kifogások, parkolási bírság, vagy éppen mobilszolgáltatás miatt fordul a szervezethez.
A testület egy bíróságot megelőző alternatív, ingyenes vitarendező fórum, melynek célja a panaszos és a vállalkozó közötti egyezség létrehozása – mondta
Dékány László
, a Csongrád Megyei Békéltető Testület elnöke. Ahhoz azonban az ügyekkel foglalkozhassanak, a panaszosnak először a céget kell megkeresnie a problémával. A békéltetés pedig csak akkor kezdődhet meg, ha az ügyfél, vagy vásárló számára nem megfelelő módon kezeli panaszát a szolgáltató, vagy kereskedő. Hozzátette: mindehhez azonban arra van szükség, hogy a felek közötti párbeszéd dokumentálva legyen, így a kérlelem mellett a vásárlást, vagy a szolgáltatás igénybevételét igazoló nyugta, vagy számla, valamint a panaszos és a vállalkozás közötti levelezést is be kell nyújtani a testülethez. Ha mindez rendben van, akkor a panaszrendezés bő másfél hónap alatt lezárulhat. Ráadásul az esetek 80 százalékában a panaszt benyújtó ügyfélnek kedvező döntések születnek – emelte ki a szervezet vezetője. Dékány László beszélt arról is, hogy az utóbbi időkben lábbelikkel kapcsolatos minőséghibák, a panaszosok szerint nem megfelelően működő, műszakilag hibás mobiltelefonok, mobil- és áramszolgáltatás miatt keresték meg őket.

A testület a hatékonyság további növekedésére számít egy szeptemberben életbe lépett jogszabályváltozás miatt. Annak értelmében ugyanis a megye területén működő vállalkozás köteles a megegyezésre felhatalmazott személyt delegálni a testület ülésére, amennyiben székhelye, telephelye, vagy üzlete van Csongrád megye területén. Ha viszont a bepanaszolt fél nem rendelkezik ezekkel a térségben, akkor kötelező válasziratot kell küldenie, a fogyasztó igényeihez igazodó lehetőség felajánlásával. Az eljárás elindítására vonatkozó kérelem a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara honlapjáról
EZEN A LINKENtölthető le. De a panaszok a Kamara szegedi ügyfélszolgálatán (Párizsi krt. 8-12.) és a hódmezővásárhelyi irodájában (Lánc u. 7 szám alatt) is leadhatók. A kitöltött kérelmet és az panaszolt céggel kapcsolatos dokumentációt a bekelteto.testulet@csmkik.hu email címre, vagy a 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. címre lehet beküldeni. További információ a 36-62/554-250/118-as számon kérhető.
Van, aki ruhadarabokkal szembeni minőségi kifogások, parkolási bírság, vagy éppen mobilszolgáltatás miatt emel panaszt -...
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. november 16.