Nincs jelentős előrelépés az új buszpályaudvar ügyében - hajdani volános dolgozókat köszöntöttek a Mars téren + FOTÓK



Ötven éves a Mars téri autóbusz-állomás, ez alkalomból köszöntötte nyugdíjas dolgozóit a DAKK Zrt., a Tisza Volán jogutódja. Voltak olyan egykori munkatársak, akik évtizedek óta nem látták egymást.
Felismersz még valakit egyáltalán a képen? - viccelődött hajdani Tisza Volános kollégáival egy hölgy az autóbusz-társaság Mars téri épületének évfordulós ünnepségén. November 13-án volt 50 éve, hogy a Takaréktár utcai állomás megszüntetésével forgalmi irodával együtt a körútra költözött a pályaudvar. Az egykori dolgozókat a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. köszöntötte, mely társaság egy éve átvette a volán feladatait.
Káity Károly
, a DAKK forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója emlékeztetett, 50 évvel ezelőtt napjában 900 járat fordult meg a Mars téri 13 kocsiállásos megállókban, mára ez a szám 1500-ra emelkedett. Csúcsidőben 55-60 ezer utas is megfordul a buszpályaudvaron, ahonnan az ország szinte minden szegletébe indítanak járatokat. Kitért arra is, már 20 éve dolgozik az időközben átalakult cégnél, s most a DAKK irányítása alatt korszerűsítették is az épületet. Az 1965-ös megnyitás óta dolgozott forgalmi szolgálatban a társaságnál
Siket István
, aki egy-egy személyes történettel szórakoztatta a nyugdíjazott volánosokat. Miután a Mars téri autóbusz-állomás épületében köszöntötték a megjelenteket, az egykori dolgozók retró járattal kiutaztak a régi Volán-telepre is.

Az immár 50 éves épület és vele együtt a teljes helyközi és távolsági autóbusz-közlekedés áthelyezéséről már a 2014-es önkormányzati választási kampányban szó esett. Idén május 8-án azonban az intermodális tömegközlekedési csomópont előkészítésére szánt költségvetési forrásokat más célokhoz rendelte a közgyűlés. Szerettük volna megtudni, hogy áll most a projektek. "Ahhoz, hogy a Mars téri állomást elköltöztethessék, le kell pontosítani a helyszínt. Vannak projektcsoportok, melyek az önkormányzattal és a kormányzattal az intermodális csomópontok kialakításáról egyeztetnek. Ez nem egyik napról a másikra fog menni. A Mars téri épület a DAKK Zrt. tulajdona, mi csak javaslatokat tudunk tenni a csomópontok kialakítására, azzal pedig egyetértünk, hogy kell vele valamit kezdeni. Több verzió is van, mi mindenben támogatjuk az önkormányzatot, de jelenleg nem tart olyan stádiumban, hogy verziókról lehessen beszélni" - válaszolta kérdésünkre szűkszavúan
Fekete Antal
, a DAKK Zrt. vezérigazgatója.
Voltak olyan egykori munkatársak, akik évtizedek óta nem látták egymást.http://szegedma.hu/?p=589824
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. november 17.