Ötven éves a Mars téri autóbusz-állomás, ez alkalomból köszöntötte nyugdíjas dolgozóit a DAKK Zrt., a Tisza Volán jogutódja. Voltak olyan egykori munkatársak, akik évtizedek óta nem látták egymást.
Felismersz még valakit egyáltalán a képen? - viccelődött hajdani Tisza Volános kollégáival egy hölgy az autóbusz-társaság Mars téri épületének évfordulós ünnepségén. November 13-án volt 50 éve, hogy a Takaréktár utcai állomás megszüntetésével forgalmi irodával együtt a körútra költözött a pályaudvar. Az egykori dolgozókat a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. köszöntötte, mely társaság egy éve átvette a volán feladatait.
Káity Károly
, a DAKK forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója emlékeztetett, 50 évvel ezelőtt napjában 900 járat fordult meg a Mars téri 13 kocsiállásos megállókban, mára ez a szám 1500-ra emelkedett. Csúcsidőben 55-60 ezer utas is megfordul a buszpályaudvaron, ahonnan az ország szinte minden szegletébe indítanak járatokat. Kitért arra is, már 20 éve dolgozik az időközben átalakult cégnél, s most a DAKK irányítása alatt korszerűsítették is az épületet. Az 1965-ös megnyitás óta dolgozott forgalmi szolgálatban a társaságnál
Siket István
, aki egy-egy személyes történettel szórakoztatta a nyugdíjazott volánosokat. Miután a Mars téri autóbusz-állomás épületében köszöntötték a megjelenteket, az egykori dolgozók retró járattal kiutaztak a régi Volán-telepre is.
Az immár 50 éves épület és vele együtt a teljes helyközi és távolsági autóbusz-közlekedés áthelyezéséről már a 2014-es önkormányzati választási kampányban szó esett. Idén május 8-án azonban az intermodális tömegközlekedési csomópont előkészítésére szánt költségvetési forrásokat más célokhoz rendelte a közgyűlés. Szerettük volna megtudni, hogy áll most a projektek. "Ahhoz, hogy a Mars téri állomást elköltöztethessék, le kell pontosítani a helyszínt. Vannak projektcsoportok, melyek az önkormányzattal és a kormányzattal az intermodális csomópontok kialakításáról egyeztetnek. Ez nem egyik napról a másikra fog menni. A Mars téri épület a DAKK Zrt. tulajdona, mi csak javaslatokat tudunk tenni a csomópontok kialakítására, azzal pedig egyetértünk, hogy kell vele valamit kezdeni. Több verzió is van, mi mindenben támogatjuk az önkormányzatot, de jelenleg nem tart olyan stádiumban, hogy verziókról lehessen beszélni" - válaszolta kérdésünkre szűkszavúan
Fekete Antal
, a DAKK Zrt. vezérigazgatója.
Voltak olyan egykori munkatársak, akik évtizedek óta nem látták egymást.http://szegedma.hu/?p=589824
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. november 17.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.