A kormány elkötelezett Szeged és a térség fejlesztésében – jelentette ki Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a 47-es út Algyő és Szeged közti, felújított hét kilométeres szakaszának az átadóján. A térség fideszes országgyűlési képviselője bejelentette, hogy Szeged és Debrecen között négysávos autóút építését tervezi a kormány, melynek kivitelezése reményei szerint már intenzíven fog zajlani 2018 és 2020 között.
„
Orbán Viktor
és kormánya elkötelezett Szeged városának és a térség fejlesztésében. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy Szeged megközelíthetősége, versenyképessége, regionális szerepe a közeljövőben erősödjön” – fogalmazott
Lázár János
fideszes országgyűlési képviselő, Miniszterelnökséget vezető miniszter az útátadón. Elmondta, hogy a kormányfő a modern városok program keretében ellátogat a napfény városába, és megállapodást szeretne kötni Szeged és a térség fejlesztése érdekében. Elmondta, a kormány számára a városok, a körülöttük lévő térségek, a megyei jogú városok agglomerációi kiemelten fontos területek a magyar gazdasági növekedés fenntartása és erősítése érdekében. „Akkor van Magyarországon gazdasági növekedés, ha Szegeden és a térségben lévő városokban, így Hódmezővásárhelyen és Békéscsabán a vállalkozások jól működnek, megfelelő a megközelíthetőség, vannak munkahelyek és növekedik a gazdaság” – közölte. Lázár kifejezte reményét, hogy a megyei jogú városokkal való megállapodás elvezet a gazdasági növekedés élénküléséhez, a kormánynak ugyanis érdeke, hogy minden megyei jogú város fejlődjön. Szeged és Hódmezővásárhely Algyő közvetítésével még közelebb került egymáshoz a 47-es út hét kilométeres szakaszának felújításával – fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki szerint e három településnek egy agglomerációt, egy fejlesztési térséget kell, hogy képezzenek. Kiemelte a 43-út megépítését is, ami 1920 után Szeged és Arad újbóli összekapcsolását tette lehetővé, s ez illeszkedik ahhoz a kormányzati szándékhoz, hogy a szegedi régió integrálja a romániai és a szerbiai településeket is, amelyek hosszú időn keresztül egy természeti és gazdasági egységet jelentett.
Bejelentette azt is, hogy Szegedet és Debrecent négysávos úttal kötnék össze, az erről szóló döntés hamarosan a kormány elé kerül. Reményei szerint 2018 és 2020 időszakában már intenzíven zajlik majd a kivitelezői munka. Lázár elmondta, a kormány célja ezzel a fejlesztéssel, hogy az ország keleti, sokszor elmaradott térségei számára esélyt és lehetőséget teremtsen. „Az elmúlt évtizedben teljes konszenzus volt a tekintetben, hogy fejlődésünk, gyarapodásunk alapvető feltétele, hogy elavult, hiányzó közlekedési infrastruktúránkat fejleszteni tudjuk” – erről már
Botka László
, Szeged MSZP-s polgármestere beszélt. Elmondta, hogy hazánk uniós csatlakozása után történt áttörés ezen a területen, 2006-ra az országhatárig megépült az M5-ös autópálya, majd 2010-re az M43-as. A térség számára a 47-es út folyamatos négysávosítása is legalább ilyen jelentőséggel bírt, az Algyő és Vásárhely között hiányzó utolsó négysávos szakasz 2010-re készült el. Botka kitért a jövőbeni tervekre is, ugyanis Szeged és Hódmezővásárhely között elővárosi vasútközlekedés, vagyis a tram-train kiépítését tervezik, továbbá Szeged és Makó viszonylatában is. Ez utóbbi beruházásnak azonban előfeltétele a vegyes közlekedésű déli Tisza-híd megépítése Szegeden. „Az érdeklődés középpontjába került a Szeged-Hódmezővásárhely tengely, több megkeresést is kaptam többek között a fővárosból, hogy szeretnének a térségben beruházásokat eszközölni. A most megvalósult infrastrukturális fejlesztés is ezt szolgálja” – fogalmazott
B. Nagy László
fideszes országgyűlési képviselő, Csongrád megye fejlesztési biztosa.
Molnár Áron
algyői polgármester a 47-es út felújítása kapcsán kiemelte, hogy egy új körforgalom és bekötőút is épült, ami a nagyközség biztonságos megközelítését biztosítja. Az is fontos volt a település számára, hogy Szegeddel kerékpárút kösse össze, aminek az építése már megkezdődött. A polgármester szerint nagy adósságát törleszti a kerékpárút megépítésével Csongrád megye, hiszen Szegedről talán csak Algyőt nem lehetett biciklivel biztonságosan megközelíteni. „Gazdasági előnyöket is hordoz a 47-es megerősítése, hiszen ez azt jelenti, hogy még vonzóbbá válhat a település a gazdaságösztönzés szempontjából. Eddig az M43-as autópálya közelségével büszkélkedhettünk, mostantól pedig akik letérnek a sztrádáról európai szintű úton közelíthetik meg ipari parkunkat, nagyközségünket” – fogalmazott Molnár Áron az útátadón. A 7 kilométer hosszú útszakasz korszerűsítése 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósult meg, nettó 7,8 milliárd forintból.
Nagy Róbert
, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy egy rossz állapotú, nyomvályús utat szélesítettek ki és erősítettek meg 11,5 tonnás tengelyterhelésű burkolattal. A beruházás keretében egy közvilágítással ellátott turbó körforgalmat is kiépítettek, a meglévő két körforgalmú csomópontot pedig átépítették. 212 méter hosszan zajvédő falat építettek Algyőn a Téglás utcai körforgalom mellett. Korszerűsítették a tömegközlekedési megállóhelyeket, illetve a középső elválasztó betonelemek elhelyezésével a közlekedést biztonságosabbá tették. Nagy Róbert arról is tájékoztatott, hogy 47-es mellett megkezdődött 5,4 kilométer hosszan a kerékpárút építése is, ezt az első szakaszt legkésőbb jövő év februárjától birtokba vehetik a biciklisek. A kerékpárút építésének második szakasza Algyőtől az M43-as csomópontig tart, annak kivitelezését 2016 második felére fejezik be, s ezzel Békéscsabától egészen Szegedig lehet majd biztonságosan kerékpározni.
Nettó 7,8 milliárdból újult meg a 47-es út Szeged és Algyő között, és már a kerékpárút is épül.KLIKK: http://szegedma.hu/?p=590690
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. november 20.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.