A vállalkozások és a fogyasztók közötti digitális szakadék az egyik legnagyobb akadálya a digitális gazdaság fejlődésének, meg kell szüntetni ezt a megosztottságot - hangsúlyozta Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) világkonferenciáján hétfőn Budapesten.
Hozzátette: a digitális termékekhez és szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés megteremtése önmagában nem oldja meg ezt a problémát. Meg kell mutatni az embereknek, hogyan éljenek a digitális javakkal, azok előnyeivel - hangsúlyozta. Ott, ahol egységes, integrált feltételrendszerrel működik a digitális gazdaság, a fogyasztók kedvezőbb áron, jobb szolgáltatást kapnak a piaci verseny eredményeképp - mutatott rá.
Karas Monika
kitért az Európai Bizottság néhány hónapja bemutatott, európai digitális egységes piac elnevezésű stratégiájára, amely vélekedése szerint átfogó megközelítésével különbözik a többi, hasonló dokumentumtól. A stratégia számításba veszi egyebek mellett az audiovizuális médiát, az e-kereskedelmet és a nemzetközi csomagkézbesítést is - mondta el. A program központi elemei az online árukhoz és szolgáltatásokhoz való akadálytalan hozzájutás biztosítása, a megfelelő infrastrukturális feltételek megteremtése - ismertette. Kiemelte, hogy a stratégiában egyszerre van jelen a digitális piac keresleti és kínálati oldala. A fogyasztókat arra ösztönzik, hogy jobban éljenek a digitális szolgáltatásokkal, míg a vállalkozásokat, tartalom-előállítókat arról biztosítja, hogy szilárdan növekedni fog a kereslet termékeik iránt - fejtette ki az NMHH vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.