Közélet

Lázár János: régi elmaradt adósság az M9-es autópálya megépítése

Lázár János: régi elmaradt adósság az M9-es autópálya megépítése

2015. október 11., vasárnap
Lázár János: régi elmaradt adósság az M9-es autópálya megépítése
10_1

"Köszönet az EU adófizető állampolgárainak!" - kezdte a köszöntőjét Lázár János a Miniszterelnökséget vezető miniszter a térség parlamenti képviselője október 10-én szombaton a Sóshali olvasókörnél rendezett avatási ünnepséget, amit a 47-es út Hódmezővásárhely-Orosháza közötti szakaszának az átadása alkalmából rendeztek. A 47-es út Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, a nettó 7,9 milliárd forintos beruházás keretében újítottak fel.

Lázár János

az ünnepségen kijelentette, Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak. "A legfontosabb nemzetstratégiai célunk, hogy minden autópályánk 2018-ig elérje Magyarország jelenlegi határait" - mondta a miniszter. Hozzátette: legalább ilyen jelentőségű nemzeti célkitűzés, hogy minden megyei jogú város bekapcsolódjon a gyorsforgalmiút-hálózatba, ami hozzájárul a települések versenyképességének javításához, a munkahelyteremtéshez. A következő évek legfontosabb feladata a dél-alföldi régióban Kecskemét és Békéscsaba összekapcsolása - tette hozzá a politikus. Lázár János régi elmaradt adósságnak nevezte az M9-es autópálya megépítését, amely kelet-nyugati irányba köti össze az ország különböző részeit. Emellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) előtt álló feladatként jelölte meg, hogy legkésőbb a következő választási ciklus végére, 2022-re Szegedet és Debrecent négysávos autóút kapcsolja össze. Hódmezővásárhelynek különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy gazdasági értelemben összekapcsolódjon Szegeddel, és a két város egy agglomerációt jelentsen, de legalább ilyen fontos gazdasági és társadalompolitikai érdekek szólnak amellett, hogy Hódmezővásárhely és Békéscsaba is jobban kötődjön egymáshoz - hangsúlyozta Lázár János.

03_3 (1)

Nagy Róbert

, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 47-es számú főút Hódmezővásárhely és Orosháza között, 11,5 tonnás tengelyterhelésre megerősített, 19,7 kilométeres szakaszának korszerűsítése 85 százalékban európai uniós és 15 százalékban hazai források felhasználásával valósult meg nettó 7,9 milliárd forintért, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. Hozzátette: a főúttal párhuzamosan elkészült a Hódmezővásárhelyt Orosházával összekötő, 21,4 kilométeres kerékpárút is. A főút Algyő és Szeged közötti 7 kilométeres szakaszának felújítása még zajlik, de a kivitelező határidőre befejezi a munkát, és az autósok november közepétől már forgalomkorlátozások nélkül használhatják az utat - tudatta a vezérigazgató. A 2007-2013 uniós ciklusban Csongrád megyében nettó 140 milliárd forintból 110 kilométernyi útfejlesztés valósult meg - közölte a szakember, kiemelve ezek közül az M43-as autópálya második szakaszának megépítését és az 55-ös út mórahalmi elkerülő szakaszának kialakítását. Nagy Róbert reményei szerint jövőre elkezdődhet a hódmezővásárhelyi és a nagylaki elkerülő út építése, és a NIF Zrt. elkezdte a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekapcsoló elővárosi villamosvasút, a tramtrain tervezésének előkészítését.

02_2 (1)

Forrás: magyarepitok.hu

Átadták a 47-es út Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, amelyet egy nettó 7,9 milliárd forintos beruházás keretében újítottak fel - KLIKK: http://szegedma.hu/?p=579140

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. október 12.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.