Az európai átlagnál Magyarországon 10 százalékponttal nagyobb azok aránya, akik bíznak a reklámokban, ugyanakkor túlnyomórészt továbbra is a barátok és rokonok ajánlása a leghitelesebb reklám - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.
A piackutató cég felmérése 19 különböző reklámforma iránti bizalmat vizsgálta 60 ország 30 ezer internethasználója körében. Az MTI-vel hétfőn közölt összegzés szerint, amennyiben reklámokról van szó, a magyarok 80 százaléka ismerőseit vagy családtagjait tekinti hiteles információforrásnak, ami 3 százalékkal alacsonyabb mint a globális átlag. A magyar vásárlók 68 százaléka a vállalatok, márkák saját weboldalaiban bízik, 62 százalékuk más fogyasztók online posztjaira támaszkodik, valamint 56 százalék azok aránya, akik valamely médiumban olvasott vagy hallott szerkesztőségi véleményt tartanak hitelesnek. A magyar válaszadók 54 százaléka a márka által szponzorált reklámokban, 55 százalékuk a megrendelt emailben bízik, és csupán a megkérdezettek 47 százaléka véli úgy, hogy az online keresőkben, illetve a termék tévéműsorban való megjelenítés hiteles. A felmérés rámutatott arra is, hogy a bizalom és a reklámok hatására történő cselekvés is összefügg: Magyarországon az újságokban és tévében látható reklámok ösztönöznek cselekvésre több fogyasztót, mint ahányan bíznak bennük. Újságok esetében 50 százalék bízik a reklámokban, de 55 százalék az aktivizálódók aránya, tévénél 45 százalék bízik, 54 aktivizálódik. A Nielsen szerint a kevesek által hitelesnek tartott formátum - így például a közösségi oldalakon megjelenő reklám - mégis azért ösztönözhet vásárlásra, mert az online és mobil formák rendkívüli módon megkönnyítik a fogyasztók számára, hogy villámgyorsan reagáljanak egy reklámra. A fizetett online és mobil reklámok iránt viszonylag stabil a bizalom 2013 óta. Világszerte a válaszadók közel fele bízik az online videó reklámokban, csakúgy, mint két éve, az online keresőkben megjelenő reklámokat ellenben csak 47 százalékuk tartja hitelesnek, ami két százalékos csökkenés 2013-hoz képest. A felmérés rámutatott arra is, hogy az online formátumok terjedése nem rombolja a hagyományos csatornák iránti bizalmat, a tévé, az újságok és a magazinok továbbra is a fogyasztók többsége által hitelesnek tekintett reklámhordozók. Világszerte a válaszadók 63 százaléka nézi bizalommal a tévéreklámokat, 60 százalék tartja megbízhatónak az újságokat és 58 százalékuk a magazinok hirdetését, ami csupán 2 százalékkal alacsonyabb, mint két évvel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.