Soha nem aggódtak még ennyire a britek a bevándorlás miatt egy közvélemény-kutatás frissen ismertetett adatai szerint.
Az Economist és az Ipsos Mori felmérését ismertetve a The Telegraph című lap szombaton arról írt, hogy a választókorú britek 50 százaléka sorolja a legnagyobb problémák közé a bevándorlást. Ez a legmagasabb mérték, amelyet a migráció tekintetében eddig feljegyeztek a havonta végzett közvélemény-kutatásban. Júliushoz képest nyolc százalékos növekedést tapasztaltak. Az bevándorlás elsősorban a calais-i menekültválság miatt vált a britek egyik legnagyobb aggodalmává a magyarázatok szerint. A Nagy-Britanniát és Franciaországot összekötő Csatorna-alagút francia oldalán több ezer menekült gyűlt össze a kedvező alkalomra várva, hogy vonatokra vagy kamionokra felkapaszkodva átjussanak a szigetországba. A helyzet a nyár közepén volt a legsúlyosabb, akkor naponta akár kétezren is megpróbáltak behatolni az alagút területére. Azóta ez a szám a fokozott biztonsági intézkedések révén nagyságrendekkel, 100-200 közé csökkent. A felmérés szerint a bevándorlás okozza messze a legnagyobb aggodalmat a britek számára, az állami egészségügyi szolgálat működése 37, a gazdasági helyzet pedig csak 27 százalékuk szerint tartozik a legkomolyabb problémák közé. Az 50 százalékról szólva
Bobby Duffy
, az Ipsos Mori társadalomtudományi kutatásokért felelős igazgatója azt mondta: "Ha egy bizonyos ügy eléri ezt az arányt, az általában annak jele, hogy a közvélemény szerint azonnali cselekvésre van szükség". Az idősebbeket különösen aggasztja a bevándorlás: a 65 év felettiek 64 százaléka, valamint az 55 és 64 év közöttiek 62 százaléka sorolta a legnagyobb nehézségek közé. Az összes válaszadó közül a vidékiek kétharmada, a városiaknak viszont csak 37 százaléka vélekedik így. A legfontosabb ügyeket egyenként megnevezve ugyancsak a migráció kérdése az első: 32 százalék tartja a legnagyobb problémának. A második helyen a gazdasági helyzet ügye szerepel 13 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.