Újabb két évre megerősítették a Fogyasztóbarát Vállalkozás kitüntetését a Napfényfürdő Aquapolisnak. A szegediek tudatosabb fogyasztók az országos átlagnál.
„2012-ben alapította a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság azt a díjat, amellyel két évre lehet elnyerni a Fogyasztóbarát Vállalkozás tanúsítást – mondta el
Petrik Sándor
, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyeztetési és Fogyasztóvédelmi Osztályának a vezetője. Ennek célja, hogy a fogyasztókat pozitív megerősítéssel tájékoztassa azokról a vállalkozásokról, amelyek kiemelten foglalkoznak a fogyasztók jogaival. A pályázatot több kategóriában írta ki a fogyasztóvédelmi hatóság, amelyet a Napfényfürdő Aquapolis nyert el két kategóriában is - fogyasztói panaszok kezelésében és fogyasztók tájékoztatásában-, majd ezt követően a határon átnyúló panaszok önként vállalásai miatt megkapta az angol nyelvű fogyasztóbarát emblémát is. Ezek megszerzése óta két év telt el, így meg kellett hosszabbítani a címet, a feltételeknek pedig újból megfelelt a fürdő és a hotel. „Az országos statisztikák azt mutatják, hogy Szegeden nemcsak a fogyasztók tudatosabbak az átlagosnál, hanem a vállalkozók is fogyasztóbarát módon járnak el” – folytatta
Koszorús Gáspár László
, a fogyasztóvédelemért felelős helyettes-államtitkár. Mind Csongrád megyében mind a megyeszékhelyen csökken a panaszok száma, amelyek az országos átlag alatt maradnak. Koszorús azonban örül annak is, ha negatív helyett pozitív cselekedeteket emelhet ki – erre példa a mostani átadás is. Úgy gondolja, a szálloda profi hozzáállása az országot segíti, hiszen vannak még szálláshelyek, ahol találni kivetnivalót fogyasztóvédelmi szempontból. „Mindenkit bátorítok, hogy küldje el pályázatát” – üzente a cégeknek a helyettes-államtitkár.
„Magam is örülök egy ilyen díj átadásának, azonban még vannak tennivalóink” – tért át
Szente István
, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megbízott főigazgatója az általuk elindított fejlesztések kérdéskörére. Az Európai Uniótól kapott 350 millió forintból felmérik, mennyire tudatosok a vásárlók Szegeden és az országban, majd igyekeznek lépéseket tenni a helyzet javításáért. Céljuk, hogy segítsék a tisztességesen működő vállalkozások fejlődését, fejlesztve egyben a fogyasztóvédelem irányítását és az ezzel kapcsolatos jogszabályokat. A hatóságon belül képzéseket kívánnak indítani, tudásbázisokat kialakítani, hogy többek között a megyei hivatalnokok felkészültebben láthassák el a feladataikat. Nemcsak a különböző állami intézményekkel, hanem a vállalkozásokkal is jó kapcsolatot kívánnak kialakítani, hogy a tényleg tisztességesen működő cégek kiemelkedhessenek. A főigazgató szerint szükségesek olyan vállalkozások, mint a fürdő, mert akkor egyben nekik lesz kevesebb feladatuk. Megkérte a fürdő vezetőjét, hogy a piaci vetélytársait is bátorítsa a pályázaton való indulásra.
A díjat Szente István és Koszorús Gáspár László adta át
Szabó Mihálynak
, a Ligetfürdő Kft. ügyvezető igazgatójának, aki megköszönte az elismerést, s kiemelte, a cél elérésében a kollégáinak és a kolléganőinek hatalmas szerepük volt, ami tanúsítja egyben azt is, hogy beosztottjai kiemelkedően dolgoznak. Az elmúlt években 71 véleményt kaptak, amelyeknek elenyésző része volt panasz. Öt év működés után várhatóan idén köszönthetik a 2 milliomodik vendéget.
„Az országos statisztikák azt mutatják, hogy Szegeden nemcsak a fogyasztók tudatosabbak az átlagosnál, hanem a vállalkozók is fogyasztóbarát módon járnak el”
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. július 8.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.