Idén először a vendéglátó- és szálláshelyek ellenőrzése mellett a termékbiztonságra is nagyobb figyelmet fordított a kormányhivatal Fogasztóvédelmi Felügyelősége, ezért többek között fürdőruhákat, napszemüvegeket, valamint söröket vizsgált be a hatóság.
A megyében mindössze egyetlen fürdőruha akadt fenn a Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének rostáján, annak címkéjében ugyanis nem hívták fel a vásárlók figyelmét az allergiás reakciót is kiváltható anyagokra - derült ki csütörtökön a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a kormányhivatal közös, vállalkozásoknak tartott tájékoztatóján. A felügyelőség a nyári időszakban kiemelt figyelmet fordít a szezonális hatósági ellenőrzésekre, hogy a turisták és általában a fogyasztók elégedetten tölthessék vakációjukat a vendéglátó-ipari egységek, s az ilyenkor népszerű strand és fesztiválhelyszínek nyújtotta szolgáltatásokkal.
Petrik Sándortól
, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, idén először komplex vizsgálati programot dolgoztak ki, ennek értelmében a termékbiztonság új szegmensként került a vizsgálódási körbe. Elsősorban az idény jellegű területekre koncentráltak, azért a fogyasztóvédelem munkatársai próbavásárlásaik során fesztiválokat és vízparti fürdőzőhelyeket, nyaralóhelyeket látogattak, valamint taxiszolgáltatásokat vizsgáltak. Összesen 36 személytaxi vállalkozóval utaztak, de egyetlen esetben sem találtak kifogásolnivalót. Ugyancsak jól szerepeltek az ellenőrzés során a napszemüvegek is, az UV-vizsgálatok mind igazolták a terméken feltüntetett védelmet. A sörök bevizsgálása sem zárult rendkívüli eredményekkel, a palackokon jelzett alkoholtartalom megfelelt a valóságnak.
A szúrópróbaszerű vásárlások lényege, hogy kiszűrjék azokat a vállalkozásokat, akik tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak. Fagylaltoknál és italoknál a mennyiséget és a tömeget is mérik a visszaellenőrzések során. Mint kiderült, általában a megfelelő mérőeszköz hiánya okozza a félreértést, azonban elmondható, az árvisszaélések évről évre csökkennek. Az idegenforgalmi főszezon félidős tájékoztatásán a határon átnyúló panaszok kezeléséről
Marton Zsuzsanna
, az Európai Fogyasztói Központ munkatársa adott felvilágosítást. A szervezők a Szegedet jellemző intenzív külföldi turistaforgalom miatt tartották fontosnak a felhívni a figyelmet a panaszkezelésre. A fogyasztói központ gyakran találkozik olyan panaszosokkal, akik a magyar nyelvű tartalom miatt azt hiszik, belföldi webáruházból rendeltek maguknak terméket, a számlázás során viszont kiderül, komoly összegeket kérnek tőlük a házhoz szállításért. Tavaly mintegy 651 fogyasztói panaszt kezeltek sikerrel, s 807 esetben nyújtottak egyedi tanácsadást. Marton Zsuzsannától megtudtuk, leggyakrabban légiutas-jogos megkeresésekkel, online vásárlási panaszokkal, szavatossági kérdésekkel, üdülési joggal és szállásfoglalással keresik fel irodájukat uniós országokra kiterjedő hálózatukban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.