Bikinit, napszemüveget és sört is ellenőrzött a megyei fogyasztóvédelem



Idén először a vendéglátó- és szálláshelyek ellenőrzése mellett a termékbiztonságra is nagyobb figyelmet fordított a kormányhivatal Fogasztóvédelmi Felügyelősége, ezért többek között fürdőruhákat, napszemüvegeket, valamint söröket vizsgált be a hatóság.
A megyében mindössze egyetlen fürdőruha akadt fenn a Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének rostáján, annak címkéjében ugyanis nem hívták fel a vásárlók figyelmét az allergiás reakciót is kiváltható anyagokra - derült ki csütörtökön a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a kormányhivatal közös, vállalkozásoknak tartott tájékoztatóján. A felügyelőség a nyári időszakban kiemelt figyelmet fordít a szezonális hatósági ellenőrzésekre, hogy a turisták és általában a fogyasztók elégedetten tölthessék vakációjukat a vendéglátó-ipari egységek, s az ilyenkor népszerű strand és fesztiválhelyszínek nyújtotta szolgáltatásokkal.
Petrik Sándortól
, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, idén először komplex vizsgálati programot dolgoztak ki, ennek értelmében a termékbiztonság új szegmensként került a vizsgálódási körbe. Elsősorban az idény jellegű területekre koncentráltak, azért a fogyasztóvédelem munkatársai próbavásárlásaik során fesztiválokat és vízparti fürdőzőhelyeket, nyaralóhelyeket látogattak, valamint taxiszolgáltatásokat vizsgáltak. Összesen 36 személytaxi vállalkozóval utaztak, de egyetlen esetben sem találtak kifogásolnivalót. Ugyancsak jól szerepeltek az ellenőrzés során a napszemüvegek is, az UV-vizsgálatok mind igazolták a terméken feltüntetett védelmet. A sörök bevizsgálása sem zárult rendkívüli eredményekkel, a palackokon jelzett alkoholtartalom megfelelt a valóságnak.

A szúrópróbaszerű vásárlások lényege, hogy kiszűrjék azokat a vállalkozásokat, akik tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak. Fagylaltoknál és italoknál a mennyiséget és a tömeget is mérik a visszaellenőrzések során. Mint kiderült, általában a megfelelő mérőeszköz hiánya okozza a félreértést, azonban elmondható, az árvisszaélések évről évre csökkennek. Az idegenforgalmi főszezon félidős tájékoztatásán a határon átnyúló panaszok kezeléséről
Marton Zsuzsanna
, az Európai Fogyasztói Központ munkatársa adott felvilágosítást. A szervezők a Szegedet jellemző intenzív külföldi turistaforgalom miatt tartották fontosnak a felhívni a figyelmet a panaszkezelésre. A fogyasztói központ gyakran találkozik olyan panaszosokkal, akik a magyar nyelvű tartalom miatt azt hiszik, belföldi webáruházból rendeltek maguknak terméket, a számlázás során viszont kiderül, komoly összegeket kérnek tőlük a házhoz szállításért. Tavaly mintegy 651 fogyasztói panaszt kezeltek sikerrel, s 807 esetben nyújtottak egyedi tanácsadást. Marton Zsuzsannától megtudtuk, leggyakrabban légiutas-jogos megkeresésekkel, online vásárlási panaszokkal, szavatossági kérdésekkel, üdülési joggal és szállásfoglalással keresik fel irodájukat uniós országokra kiterjedő hálózatukban.