Közélet

Megszegte az SZKT a béremelésről szóló megállapodást – A szakszervezet a sztrájktól sem riad vissza

Megszegte az SZKT a béremelésről szóló megállapodást – A szakszervezet a sztrájktól sem riad vissza

2015. június 9., kedd
Megszegte az SZKT a béremelésről szóló megállapodást – A szakszervezet a sztrájktól sem riad vissza
új_troli_1_130522

Nem tartotta be az SZKT a munkástanáccsal és két szakszervezettel kötött bérmegállapodását, 67 dolgozójuk nem kapta meg az emelést – tájékoztatott a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke, Szabó István.

Többek között alacsony órabérért felvett járművezetők, illetve a korábban vontatási bérpótlékban részesülők órabérének megemelését tartalmazta az a megállapodás, amelyet a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója,

Kojedzinszky Richard

kötött a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetével (BTDSZ) és az Egységes Közlekedési Szakszervezettel (EKSZ). A szerződés május elsején lépett hatályba, vagyis az érintetteknek júniusban már a kialkudott bért kellett volna kifizeti. A sofőrök óradíjemelését végrehajtotta az SZKT, ám a vontatási bérpótlék helyetti mindössze 5 forintos emelést nem kapta meg a 67 érintett. „A dolgozók csalódottak, és nem csak azért, mert nem kapták meg az emelést, hanem leginkább azt sérelmezik, hogy miért ígérte meg az SZKT az emelést, ha utána nem tartja be a megállapodást” – mondta el portálunknak a BTDSZ elnöke,

Szabó István

. Még 2011-ben vonták el az SZKT-nál a csuklós autóbuszok és trolibuszok forgalmi gépkocsivezetőit megillető úgynevezett vontatási pótlékot, aminek a mértéke 5% volt. Azoknak, akik ebben részesültek és most is a társaság alkalmazottai, óránként 5 forintos béremelést tartalmazott a megállapodás. „A vontatási pótlék elvonása a társaságnál mindössze egymilliós pluszt hagyott, ezzel szerintem az SZKT gazdálkodását nem lehet megoldani” – jegyezte meg. A megállapodás ezen kívül azoknak a fiatal járművezetőknek a felzárkóztatását is tartalmazta, akiket annak idején 700 forintos órabérért vettek fel. Szabó István elmondta, a munkajog pontos menetrendet ír elő az ügy rendezésére, először konzultációt kezdeményezett a BTDSZ, ha ez nem vezet eredményre, akkor kollektív munkaügyi vita következik, és ha ez sem jár eredménnyel, bármikor sztrájkot hirdethetnek. „Nem találkoztam még olyan közlekedési vállalattal, ahol a megkötött megállapodást ne tartotta volna be a munkáltató. Ráadásul nem 5%-ot kértünk vissza, hanem 5 forintot, ami jelképes összeg, ami éves szinten mindössze 600 ezer forintjába kerül a cégnek” – közölte a BTDSZ elnöke. Kitért arra is, amennyiben a bíróság nekik ad igazat, akkor sérelemdíj teljesítésének a követelésére irányuló pert indítanak az SZKT ellen.

Az ügyben felkerestük az SZKT-t is, amint válaszolnak, közzétesszük álláspontjukat.

Áll a bál a közlekedési társaságnál.http://szegedma.hu/?p=545652

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 9.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.