Az már biztos, hogy még el sem kezdték javítani a forgalomból áprilisban kivont vörös trolikat, és az is látszik, hogy az SZKT érdemben nem válaszol semmilyen, a problémákat firtató kérdésre.
„A troliflotta átvizsgálásakor kiderült, hogy kisebb műszaki problémáról van szó, amely néhány nap alatt orvosolható. Mivel a jótállási idő még fennáll, ezeket a javításokat a gyártó köteles elvégezni, záros határidőn belül. Amennyiben a Szegedi Közlekedési Társaság önmaga végezné el a munkálatokat, ezzel veszélybe kerülne a trolibuszokra érvényes 25 hónapos garancia. Ha azonban a gyártó az előírt határidőn belül nem kezdi meg a javítást, akkor az SZKT ezt maga végzi el, mégpedig a gyártó költségére. Így ha a gyártó hétfőig nem lép, az SZKT megkezdi a munkálatokat” – tájékoztatott
Kojedzinszky Richard
, az SZKT ügyvezető igazgatója, akihez több kérdést is intéztünk a forgalomból lassan két hete kivont új, piros szegedi trolik ügyében. Válaszából kiderül, az az információ igaz, hogy még el sem kezdődött
a járművek javítása, ám arra nem kívánt reagálni, hogy valóban súlyos elektronikai gondok vannak-e azokkal. Azt is szerettük volna megtudni, hogy miért nem kezdődött el még a trolik javítása. Arra is rákérdeztünk, hogy a forgalomba állított pótjárművek fogyasztása, fenntartása ugyanannyiba kerül-e, mint az új trolibuszoké. Ha netán több pénzébe kerül ez az SZKT-nak, akkor vajon kompenzálja-e az önkormányzati társaságot például a gyártó? Azt is megkérdeztük Kojedzinszky Richardtól, hogy amennyiben mégis visszavonják típushiba miatt a trolibuszokat, akkor milyen lépéseket fog tenni a cég, netán kötbérperre lehet-e számítani. Választ semmilyen kérdésre nem kaptunk. A jelenlegi közgyűlési többség bármennyire is próbálja róla elterelni a figyelmet, ismeretes, a trolitendert 2008-2009-ben bonyolították le, amikor még a
Botka László
polgármester irányította MSZP-s többség által kinevezett
Dózsa Gábor
vezette az SZKT-t. A járművek egyébként darabonként 228 millió forintba kerültek, közülük 11-et uniós támogatásból vásárolt meg a Szegedi Közlekedési Kft., kettőért a város fizetett.
Az első vörös troli2013 július végén érkezett meg Szegedre, a
tizedikpedig tavaly áprilisban a trolibusz-közlekedés harmincötödik születésnapján. Ahogy megírtuk, a
Népszabadság információi szerint
nem puszta ellenőrzés lehet szó, hanem súlyos problémáról, erre utal, hogy teljesen váratlanul, egyszerre vonták ki a forgalomból mind a 13 másfél éve vásárolt járművet. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) rámutatott: amennyiben súlyos típushibát tárnak fel a Škoda-Ikarus közös fejlesztésében, a városnak vissza kell fizetnie a támogatást.
Tóth István Tibor
, az SZKT korábbi ügyvezetője úgy fogalmazott a
, hogy „vannak olyan madárcsicsergések, amik szerint akár életveszélyes is lehet a jármű”.
A vörös trolik javítása még nem kezdődött el, az SZKT pedig nem ad érdemi válaszokat - mi lesz az új szegedi trolikkal? KLIKK: http://szegedma.hu/?p=534945 Posted by Szegedma Hírportál on 2015. május 6.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.