Enyhén javult az ügyfélkiszolgálás színvonala Magyarországon a ClientFirst Consulting Kft. próbavásárlásos vizsgálata szerint - tájékoztatta a cég az MTI-t.
A közlemény szerint a svéd Better Business World Wide próbavásárlásokkal foglalkozó cég koordinálta tizenegyedik vevőkiszolgálási felmérés során 69 országban, átlagosan 10 ezer próbavásárlást végeztek, az eredmények több mint 1,7 millió válasz értékelésével készültek. Magyarországon a korábbival azonos arányban, a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, 51 százalékban történt kapcsolt értékesítésre vonatkozó ajánlás, ami 1 százalékkal jobb eredmény a korábbi évhez képest. Jelentősen javult viszont azon kereskedők aránya, akik mosolyogva szolgálják ki a vevőket, 81 százalékra, a korábbi 79-ről. Világszinten összességében a vásárlók 80 százalékára mosolygott az eladó, 87 százalékukat üdvözölték, de csupán 52 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására - olvasható az összesítésben. Magyarország 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, úgy tűnik, végre sikerült javulást elérni, a világátlaghoz viszonyítva - idézi a közlemény Mózes Istvánt, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetőjét. Hozzátette: idén először a pénzügyi szektorban az üdvözlés tekintetében Magyarország az élvonal közelében végzett 99 százalékkal. Az idén a mosoly tekintetében Írország lett az első, ahol az eladók 97 százaléka mosolyog munka közben. A második helyen megosztva Görögország és Puerto Rico végzett 93-93 százalékkal. Világszerte átlagosan a legtöbbet az egészségmegőrző és szépségápolási (health & beauty) szektorban mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 48 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el. Az üdvözlést tekintve a lista élére tizenegy dél-amerikai ország került, közülük több, például Costa Rica, Paraguay és Venezuela, 100 százalékos eredményt ért el. A kapcsolt értékesítés mindig alacsonyabb eredményeket hozott, mint az üdvözlés vagy a mosoly, leggyakrabban, 63 százalékban a vendéglátóiparban ajánl kapcsolódó terméket a szolgáltató, a legrosszabb arányt pedig a szabadidő szektorban mérték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.