A munkahelyi stressz megelőzésének és megfelelő kezelésének fontosságára hívja fel a figyelmet az Európai Munkabiztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) kampánya - mondta Balogh Katalin, az ügynökség nemzeti fókuszpontjának vezetője az M1 aktuális csatornán szombaton.
Hangsúlyozta, hogy a munkahelyi stressz kezelése és megelőzése elsősorban a munkáltató feladata. Az ügynökség fontosnak tartja tudatosítani azt, hogy a munkahelyi stressz jelen van és foglalkozni kell vele. A pszichoszociális kockázatokat ugyanúgy értékelni kell, mint más munkahelyi, például fizikai, kémiai vagy ergonómiai kockázatokat. A szakember elmondta, hogy az ügynökség 2013-ban hirdette meg kétéves európai kampányát. Ezt megelőzően végeztek egy több tízezer munkavállalóra kiterjedő európai felmérést, amelyben az európai munkavállalók több mint fele gyakori munkahelyi stresszről számolt be. A felmérés tanúsága szerint Magyarországon a munkahelyi stressz leggyakoribb oka az állás bizonytalansága és a nagy munkaterhelés. Az ügynökség egyebek közt tájékoztató anyagok terjesztésével, konferenciák szervezésével, valamint magyar nyelven is elérhető honlapján keresztül nyújt segítséget a munkahelyi stressz megelőzéséhez és kezeléséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.