A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítési munkálatai több mint 60 km hosszan Békés és Csongrád megyében folyamatban vannak. A kivitelezés miatt több helyen forgalomkorlátozásra, sávszűkítésre kell számítani.
A Csongrád megyei 37 kilométer hosszú szakaszon a kivitelezési munkálatok függvényében szakaszos sávszűkítés és óránkénti 40 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Az Algyő – Szeged közötti 7 km hosszú szakaszon március 15-től Algyőn, a Kastélykerti bekötőúttól a 47. sz. főút M43 csomópontjáig megkezdődnek az útépítési munkálatok. Emiatt Szeged felé haladva a jobb oldali két sávot a kivitelező lezárja, így kb. 2,5 km-en keresztül 2x2 sáv helyett a forgalom váltakozó irányban 2x1 sávon fog. Az útszakaszon 40–60 km-es sebességkorlátozás várható. A Békés megyei 34,4 km hosszú szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett felújítjuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes felett. Párhuzamosan a főúttal, a 28 km hosszan kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. A meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 17 helyen felújítjuk, a peronok és a pályaszerkezet teljesen átépül. A téli leállást követően folytatódtak a 2014-ben elkezdett fakivágási munkák. Elkezdődött a csatlakozó utak, sárrázók építése. A főpályán az útépítés időjárástól függően folytatódik Békéscsaba-Telekgerendás, valamint a Csorvás utáni szakaszokon. A vállalkozó a kerékpárút építést is szakaszosan végzi. Csorváson március 30-ig lezárják a Kinizsi utcát, kerülni a Szántó Kovács János utca- Micsurin utca, illetve a Berzsenyi utca-Móra Ferenc utca felé lehet. A forgalom félpályás terelés mellett jelzőlámpás irányítással működik. Csorváson 30 km/h sebességkorlátozás lesz. A bontási munkákat követően a kivitelező megkezdi a szegély építését. A munkálatok miatt a 47. sz. főút Békés és Csongrád megyei szakaszán forgalomtereléssel, útszűkítésel és 40-60 km/h-s sebességkorlátozással találkozhatnak a közlekedők. A korszerűsítés 85% uniós és 15% hazai forrásból valósul meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.