Külföldi turisztikai kiállításokon is népszerűsítik Szegedet + FOTÓK



Tavaly először évszakonkénti programajánlóval és megújult honlappal készült a turisztikai szezonra Szeged, az idei évben pedig még több hazai és külföldi kiállításon népszerűsítik a napfény városát. A város látnivalót taglaló füzet 35 szegedi helyszínt tartalmaz, mintegy 11 nyelven.
Szeged turisztikai kiadványait belföldi és külföldi kiállításokra is elviszik, így népszerűsítik a Tisza-parti várost az érdeklődők előtt. Természetesen a város szálláshelyei, s az országban mintegy 120 irodát számláló Tourinform is kap a kiadványokból - tudtuk meg
Ács Szilviától
, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójától. Idén először a szolnoki és győri kiállításokon is "kitelepül" Szeged, sőt, új helyszínként Csehországban és Angliában is népszerűsítik a napfény városát. Ahogyan a korábbi években, úgy idén is többnyelvű lesz a Szegedi Látnivalók címet viselő kiadvány: az angol-magyar, magyar-német nyelvpárok mellett román-francia, szerb-orosz, olasz-spanyol és lengyel-flamand nyelven is elérhetőek lesznek, összesen 11 nyelven. A Szegedi információk taglaló példányból 7000 darabot, a magyar, angol és német nyelven elérhető éves programajánlót pedig 6000 darabban szórják majd. A tavalyi évről ismert évszakonkénti programajánló újra jelentkezik, mintegy 7000 példányban terjesztik majd Szeged tavaszi, nyári, őszi és téli rendezvényeinek kiadványait. A turisztikai kiadványokat bemutató szerdai sajtótájékoztatón
Solymos László
alpolgármester közölte, évről évre növekszik a városba látogató turisták száma: 2014-ben 144 591 vendég érkezett, ami tíz százalékkal több, mint az azt megelőző évben, ráadásul további 283 188 vendégéjszakát töltöttek itt az átutazók.