Konzultációt indít a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) a nyugdíjasokat gyakran megtévesztő termékbemutatók ügyében.
Rétvári Bence
, a kisebbik kormánypárt alelnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a nyugdíjas szervezetek mellett a fogyasztóvédelmi és egyéb állami hatóságokkal is egyeztetnek, mivel egyre több, éves szinten már ezres nagyságrendű panasz érkezik ebben a témában. Megoldást szeretnének találni a problémára, ha szükséges, jogszabály-módosítással, valamint a hatóságok fokozott fellépésével is - közölte. Kérdésre hozzátette: a kereskedelmi tevékenységekre törvényi és rendeleti szintű szabályozás egyaránt vonatkozik, és szeretnék az esetleges joghézagokat megszüntetni. A jelzéseket, esetleírásokat a nyugdijaspanasz@kdnp.hu címen és postán is várják az érintettekről. Örömmel veszik, ha a problémák leírása mellett megoldási javaslatokat is kapnak - mondta a KDNP alelnöke, aki közölte: nyárra össze szeretnék állítani a témára vonatkozó anyagot.
Harrach Péter
, a KDNP frakcióvezetője azt mondta, a tájékozatlanság és a jóhiszeműség gyakran áldozattá teszi az idős embereket, akik védelmet igényelnek. Megjegyezte: a KDNP a családok pártjaként és a rászorulók segítőjeként indítja útnak akcióját.
Ábrahám Katalin
, az Országos Polgári Nyugdíjas Egyesület 11. kerületi elnöke üdvözölte a kezdeményezést. Kiemelte: elsősorban az idős korosztályt érintik az agresszív termékmanipulációs technikák. A hozzájuk érkezett konkrét jelzések között említette, hogy egy masszírozó gépet, amely egyébként nyolcezer forintnál nem kerülne többe, nyolcvanezerért vásároltattak meg nyugdíjasokkal. A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint az idős emberek eddig szinte kivétel nélkül hasonló esetekről számoltak be, Az egyik ilyen, hogy egészségügyi vizsgálatra invitálták őket, majd egy viszonylag súlyos diagnózist közöltek velük, és megoldásként kizárólag az akár több százezer forintba kerülő bioptron lámpa vagy pedig masszázsfotel megvásárlását javasolták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.