Közélet

A gazdasági bizottság összehívását kezdeményezi Lázár János a reklámadó módosítása kapcsán

A gazdasági bizottság összehívását kezdeményezi Lázár János a reklámadó módosítása kapcsán

2015. február 25., szerda
A gazdasági bizottság összehívását kezdeményezi Lázár János a reklámadó módosítása kapcsán

Az Országgyűlés gazdasági bizottságának összehívását kezdeményezi Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter, annak érdekében, hogy a testület vitassa meg a reklámadó megváltoztatásának lehetőségeit - közölte a Miniszterelnökség szerdán az MTI-vel.

Lázár János

levélben kérte

Rogán Antalt

, a gazdasági bizottság elnökét arra, hogy a jövő hét folyamán tájékoztassa a bizottságot a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény kapcsán kialakult helyzetről és vitassa meg a reklámadó koncepciójának módosítását, a végső döntést ellenben a bizottság álláspontja alapján a parlament hozza meg. A közlemény szerint a törvény hatályba lépése óta – a kormány és a Bertelsmann-csoport közötti vita eredményeként – Magyarország ellen két európai uniós eljárás indult. Az Európai Bizottság Adó Főigazgatósága, valamint a Versenypolitikai Főigazgatóság egymással párhuzamosan futó vizsgálataik középpontjába a reklámadó progresszív voltát, valamint az elhatárolt veszteség levonhatóságát állították, utóbbi esetben figyelemmel arra, hogy a 2014. évi reklámadó alapját az adóalany csak a 2013-as év elhatárolt veszteségével csökkenthette, a korábbi évek veszteségeit nem vehette figyelembe. A vizsgálatok keretében folytatott egyeztetések során az Európai Bizottság jelezte, álláspontja szerint a reklámadó szelektív előnyt, így állami támogatást jelent az alacsony reklámbevétellel rendelkező adóalanyok részére. A bizottság február elején felszólította a magyar kormányt, hogy módosítsa a reklámadó szabályait különben határozatot ad ki az adónem felfüggesztéséről, végső soron pedig kötelezettségszegési eljárás megindítását helyezte kilátásba.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.