Közélet

Zajtérkép: A belváros és a hidakhoz vezető utak a legzajosabbak

Zajtérkép: A belváros és a hidakhoz vezető utak a legzajosabbak

2014. december 4., csütörtök
Zajtérkép: A belváros és a hidakhoz vezető utak a legzajosabbak
zajterkep_sajtaj03_KF

Többek között a Dorozsmai út, a negyvennyolcas utca, a Csanádi és a Vedres utca, a Szilléri sugárút, a József Attila sugárút és a Kossuth Lajos sugárút is "felkerült" Szeged zajtérképére. 18 milliárd forint kellene ahhoz, hogy Szeged csendesebb legyen.

Mint ahogyan

májusban megírtuk

, Szeged az uniós előírásihoz igazodva ismét elkezdte ötéves zajtérképének átrajzolását. Tavasszal forgalomkorlátozást és méréseket végeztek, amelynek eredményei és az intézkedési terv az elmúlt hetekben elkészült.

Silló Szabolcs

projektfelelős a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, közúti, vasúti közlekedési csomópontokat és ipari területeket vizsgáltak zajterhelés szempontjából. A térkép alapján kirajzolódott, elsősorban a többsávos, az utakhoz közeli épületekkel határolt utcák, a hidakhoz vezető utak és a körutak a legzajosabb pontok. Ezek közül ki is emelt néhányat, így a Dorozsmai utat, a negyvennyolcas utcát, a Csanádi és a Vedres utcát, a Szilléri sugárutat, a József Attila sugárutat és a Kossuth Lajos sugárutat, ahol a forgalom megkeseríti a lakók életét. Egyébként az elkövetkező 5 évre többek között ezekre az utakra javasoltak burkolatfelújítási munkákat. A határérték feletti terhelés csökkentésének számos módja lehet, így a fentebb említett útburkolat-felújítás, vagy elkerülő utak építése, a tömegközlekedés finomhangolása. A terv iránymutatás, a költségvetési keret határozza meg, hogy a térkép melyik pontjaiba tudnak majd beavatkozni - vetette fel

Nagy Sándor

városfejlesztési alpolgármester. Kiemelte, a 2-es villamosprojekttel, valamint a 30-as zónák kijelölésével a belváros is "csendesebb" környék lett, míg az M43-as autópálya megépítésével jelentősen csökkent a tehergépjármű forgalom. Az alpolgármester hozzátette, a város projekttervei között már olyanok is vannak, amelyek a zaj csökkentéséhez is hozzájárulhatnak, így a déli Tisza-híd, a Makó-Szeged, valamint a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (integrált villamos- és nagyvasúti rendszer). A tervek szerint 10 milliárd forint kellene a trolivonalak fejlesztésére, 2,3 milliárd a 4-es villamos átépítésére, 5 milliárd a Dorozsmai úti vasúti felüljáró kivitelezésére, valamint egymilliárdot szánnak a kerékpárút-fejlesztésre. A 18 milliárdos projekt életképessége elsősorban az új uniós forrásoktól függ. A Szeged Stratégiai Zajtérképe és az ezzel kapcsolatos Intézkedési Terv címet viselő projekt teljes költségvetése közel 16 millió forint volt, melyhez az Európai Unió 95 százalékos forrást nyújtott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.