Megjelent a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) honlapján a kiskorúak védelmével és tévézési szokásaikkal kapcsolatos kérdőíve, a felmérést másodszor végzik el, az adatokat összehasonlítják a tavalyi eredményekkel.
A szervezet pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a válaszadók véleményt nyilváníthatnak arról, mely tartalomtípusokat tartják a leginkább károsnak a különböző életkorú gyermekeknek, mennyire éri el célját a tévéműsorok kötelező korhatár-besorolása. A kutatás célja a médiafogyasztási attitűdök vizsgálata és a tudatosság fokozása az olyan, gyermekeket érintő problémás médiatartalmakkal kapcsolatban, mint az erőszak, a trágár beszéd vagy a félelemkeltés - írta az NMHH. Az elemzés felméri, hogy a válaszadó és gyermekei hány órát töltenek tévé előtt és melyek a legkárosabb tartalomtípusok. Az NMHH munkatársai információt szeretnének gyűjteni arról, hogy a megkérdezettek szerint kinek a felelőssége megóvni a gyermekeket a káros médiatartalmaktól, illetve mennyire értenek egyet a tévéműsorok jelenlegi korhatár-besorolási gyakorlatával, mennyire érzik szükségét egy egységes európai besorolási rendszernek. A kutatás révén megtudható, a szülők mi alapján döntik el, milyen műsort nézhetnek a gyerekeik, és mit tesznek a felnőttek, ha gyerekük általuk ártalmasnak tartott műsort néz. A felmérésben emellett három rajzfilm- és két filmrészlet videójának megtekintése után a kitöltők saját maguk határozhatják meg, hány éves korúaknak ajánlanák azokat. Az NMHH közleményében kitért a tavalyi felmérés adataira is, amelyben a három éven aluliak tévézési szokásait vizsgálta. Tavaly a felmérést 937-en töltötték ki feldolgozhatóan, a megkérdezettek a rutinosabb és tudatosabb médiafogyasztókból kerültek ki. Bár az eredmény nem volt reprezentatív, a tendenciák kiolvashatóak belőle: megállapítható, hogy a három éven aluli gyermeket nevelők többsége napi egy órában maximalizálja a televízió előtt tölthető időt, a legkisebbek 22 százaléka valójában naponta 1-3 órát is tévézik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.