Közélet

"Megtámogatták" a Bolyai Intézet épületét + FOTÓK

"Megtámogatták" a Bolyai Intézet épületét + FOTÓK

2014. november 27., csütörtök
"Megtámogatták" a Bolyai Intézet épületét + FOTÓK
oktatas_tamogatasa_flashmob12_KF

Aktivisták támasztották meg az SZTE Bolyai Intézetének épületét csütörtök délután. A villámcsődületet szervező Köz-Hasznáért Mozgalom ezzel kívánt tiltakozni az iskolák anyagi ellehetetlenítése és központosítása miatt.

Évek óta csökken az oktatásra fordított kiadások száma, a kormány felszámolja az iskolák szuverenitását, a kormány a diáknak, szülőnek, tanárnak és a gazdaságnak is károkat okoz azzal, hogy egyre nagyobb pénzügyi és politikai-irányítási befolyást szerez az oktatási intézményekben - állt a Köz-Hasznáért Mozgalom

Facebook-on közzétett

felhívásában. Tiltakozásul "Támogatjuk az oktatást" címmel tartottak flash mobot az Aradi vértanúk terén csütörtök délután, ahol körülbelül húsz aktivista támogatta meg a Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézetének épületét - méghozzá a két kezükkel. A szervezők néhány járókelőt is invitáltak, hogy támasszák meg a falat, ezzel szimbolikusan támogassák a felsőoktatási intézményeket.

Paulik Róbert,

a Köz-Hasznáért Mozgalom elnöke szerint ezzel szerették volna támogatásukról kifejezni a széthullóban lévő oktatási rendszert, melynek válságos helyzetét tovább mélyítik a kormány jövő évben esedékes intézkedései. "A munka alapú helyett tudás alapú társadalom kialakítását kell szorgalmaznunk, értelmiségieket, ne rabszolgákat képezzenek!" - hangsúlyozta a mozgalom elnöke. A Köz-Hasznáért Mozgalmat az elmúlt hetekben alakították a kezdetben internetadó-ellenes, majd kormányellenessé bővült tüntetéssorozat szervezői. A Bolyai Intézmény mellett a város több felsőoktatási épületét is megtámogatták ilyen módon.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.