Közélet

Az ellenőrzött kuponos oldalak 95 százalékánál talált szabálytalanságot a fogyasztóvédelem

Az ellenőrzött kuponos oldalak 95 százalékánál talált szabálytalanságot a fogyasztóvédelem

2014. november 26., szerda
Az ellenőrzött kuponos oldalak 95 százalékánál talált szabálytalanságot a fogyasztóvédelem

Az ellenőrzött 19, kuponokat értékesítő internetes oldal közül 18 honlap nem tett eleget jogszabályi kötelezettségeinek - tájékoztatta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szerdán az MTI-t.

Az NFH közleménye szerint a kuponok népszerűségével a panaszok száma is megnőtt, ezért tartotta indokoltnak a hatóság a kuponokat értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését. A jelentős kedvezmények, és az internetes vásárlással járó kényelem mellett kockázatot is jelent az online vásárlás, mert a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csak közvetítik, és nem értékesítik - hívta fel a figyelmet az NFH. A panaszkezelés módja miatt 9 honlapnál, a vitarendezési mechanizmusokkal kapcsolatban 14 honlapnál, a békéltető testülethez fordulás lehetőségével kapcsolatosan 15 honlapnál, a kellékszavatossági és termékszavatossági jogokkal kapcsolatosan 11 honlapnál találtak hiányosságokat. A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás, felmondás joga, ha a kupont még nem váltotta be. A jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a figyelmet arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat. Az NFH közleményében hozzátette, hogy a fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás eljárását kifogásolták. Érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, amelyek szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék vagy szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak - hangsúlyozta a fogyasztóvédelmi hatóság.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.