Közélet

Nagy István: a vidéki emberek megélhetése függ az almafogyasztási szokásainktól + FOTÓK

Nagy István: a vidéki emberek megélhetése függ az almafogyasztási szokásainktól + FOTÓK

2014. szeptember 19., péntek
Nagy István: a vidéki emberek megélhetése függ az almafogyasztási szokásainktól + FOTÓK
magyar_alma_nepszerusitese04_gs

A magyar almánál nincs finomabb és egészségesebb. A Földművelésügyi Minisztérium ezért népszerűsítési kampányba kezdett a Tesco áruházakban, így a szegedi Rókusi körútiban is. Nagy István parlamenti államtitkár sajtótájékoztatón ismertette, miért fontos, hogy a déli gyümölcsökkel szemben a hazait válasszuk.

A vidéki emberek megélhetése, a vidéki mezőgazdaság fenntarthatósága forog veszélyben, ha nem változtatunk fogyasztói szokásainkon - utalt arra

Nagy István

, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, hogy borotvaélen táncol a magyar alma iránti kereslet. Kiderült, évente körülbelül 15 kilogrammnyit vásárolunk az édes, piros gyümölcsből, pedig hajdanán 30 kilogrammot is elfogyasztott egy háztartás. A magyar termékek iránti szolidaritásra hívta fel a figyelmet az államtitkár, aki szerint azzal, ha mindannyian évente egy gyümölccsel többet teszünk a kosarunkba, a hazai termelőkért és nem mellesleg az egészségünkért is teszünk. "Ennél frissebb, finomabb és egészségesebb nincs" - mutatott a kezében tartott almára, majd jóízűen beleharapott.

magyar_alma_nepszerusitese09_gs

Földrajzi helyzetéből adódóan Magyarországon jó a zöldség és gyümölcstermés, különösen igaz ez az idei évi szüretre - ezt már

Mártonffy Béla

, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke emelte ki, az almatermés pedig különösen gazdagnak bizonyult az idei évben. Terveik szerint egy országos fejlesztésnek köszönhetően 2020-ig bezárólag 1 millió tonnával több, mintegy 600 millió fős piacot szeretnének elérni a magyar gazdák közreműködésével, ami magába foglalja a jelenleg embargó alatt álló orosz piacot is. A projektnek köszönhetően egyébként 100 ezer új munkahelyen foglalkoztathatnák a mezőgazdasági szakembereket. Évente 8 millió kilogramm almát vásárolnak a Tesco áruházakban - tudtuk meg

Kurucz Adrienntől

, a Tesco frissáru beszerzési igazgatójától. Arra is felhívta a figyelmet, áruházuk közvetlenül szerződik a termelőkkel, így a fa virágzásáról a polcokra érkezésig nyomon követhető az áru útvonala. Hozzátette, az almaszüreti időszakban kiemelt figyelmet fordítanak a piros, kerek gyümölcs poróciójára.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.