Megnyílt pénteken Berlinben a nagyközönség előtt az IFA, a szórakoztató és háztartási elektronika legnagyobb kiállítása és vására - írja az MTI.
Az idei, 54. vásáron majdnem 60 országból 1538 kiállító mutatja be újdonságait, ami a tavalyi 1493 után új történelmi csúcs. A berlini vásárvárosban rendezett kiállítás területe is minden korábbinál nagyobb, 150 ezer négyzetméter. Rekordot dönthet a vásáron kötött szerződések összértéke is, a rendezők várakozása szerint a szakmai napokkal együtt nyolcnapos, szeptember 10-ig tartó rendezvényen a karácsonyi szezonra készülő gyártók és kereskedők 4 milliárd euró értékben kötnek üzleteket, ami 200 millió eurós növekedés 2013-hoz képest. Az első IFA-t 90 éve, a rádiózás hőskorában rendezték, innen származik a vásár eredeti neve: nemzetközi rádiózási kiállítás (Internationale Funkausstellung). Az 1924-es vásáron 242 kiállító vett részt, termékeikre, köztük detektoros vevőkészülékekre, csöves rádióberendezésekre és fejhallgatókra 180 ezren voltak kíváncsiak. A kiállításon azóta is a világújdonságokat mutatják be, de már nemcsak a szórakoztatóelektronikai fejlesztéseket, hanem háztartási gépeket is, a rendezvény neve ezért már csak egyszerűen IFA. A jubileumi vásárra 240 ezren látogatnak el a szervezők szerint. Az IFA fő témái nem sokat változtak tavalyhoz képest, továbbra is az okostelefonok és az úgynevezett hordható okos termékek - órák, szemüvegek -, a telefon (phone) és a táblagép (tablet) készüléktípus ötvözetét jelentő phabletek, az egymással kommunikáló háztartási berendezések - az "okos otthon" - és az Ultra-HD felbontású televíziók és monitorok állnak a középpontban. Tavalyhoz hasonlóan ismét a Samsunghoz fűződik az első jelentős világpremier, a dél-koreai gyártó a Galaxy Gear okosóra után most a Gear VR nevű, a virtuális valóságot közvetlenül a használó szeme elé vetítő adatszemüveget mutatta be. A televízióknál a legnagyobb újdonság a nagyon nagy méretű és ívelt, Ultra-HD felbontású OLED-képernyő. A háztartási gépeknél változatlanul a hálózatba szerveződés a kulcsfogalom. Bemutattak például olyan kávéfőzőt, amelynek mobil készüléken - okostelefonon, táblagépen - lehet utasítást küldeni arról, hogy milyen erősségű legyen az ital, és bemutattak konyhai mérleget, amely a mért adatokat automatikusan továbbítja a felhasználó telefonjára. Szakértők szerint az új technológiák többsége a bevezetés kezdeti szakaszánál tart, az ívelt képernyőjű Ultra-HD-televíziók például a rendkívül magas ár miatt nem terjedtek még el széles körben, a háztartási gépek hálózatosodását pedig az gátolja, hogy a gyártók még nem dolgoztak ki közös szabványokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.