Közélet

Szirtes Tamás: a Mamma Mia! egy szeretetcsomag és energiabomba + FOTÓK

Szirtes Tamás: a Mamma Mia! egy szeretetcsomag és energiabomba + FOTÓK

2014. augusztus 14., csütörtök
Szirtes Tamás: a Mamma Mia! egy szeretetcsomag és energiabomba + FOTÓK
10589034_10203136347148748_1226258545_n (1)

Filmszerű, nagyon valóságos illúziót keltő, látványos és egyben megmozgató produkciót ígér a Mamma Mia! rendezője, Szirtes Tamás. Egy délutánt eltölthettünk a színfalak mögött, ahol számos érdekességet tudtunk meg a háttérmunkásoktól, alkotóktól és szereplőktől.

A színpad felé közeledve – ahol éppen

Tihanyi Ákos

koreográfus az utolsó finomításokat végezte táncokon – Szirtes Tamásba, a darab rendezőjébe, a Madách Színház igazgatójába botlottunk. A darabot varázslatosnak értékelte kérdésünkre, s úgy fogalmazott, ami ma a világon mindenhol meg tudja állni a helyét, abban kell lennie valami plusznak. „Nemcsak az előadás, hanem a darab lelke is napfényes és ragyogó” – tette hozzá. Reményt ad, azt üzeni, hogy érdemes lélekben fiatalnak maradni, idősebb korban sem ér véget az élet. „Tulajdonképpen egy szeretetcsomagot és energiabombát kapunk egy nagyszerű történettel és huszonnégy ABBA dallal” – összegezte, mire is számíthat a közönség. Akiben kétségek vannak, hogy vajon miként is fognak hangozni ezek a slágerek magyarul, nem kell tartania semmitől. Az adott szituációban egyszerre nagyon adekvátak és odaillőek a számok, éppen ezért lehetséges, hogy fel sem fog tűnni, hogy magyarul hangzanak el a dalok, olyan irammal fogja a közönséget magával rántani. „Ezeket elképzelhetetlen lett volna angolul színpadra vinni, viszont a nagy slágerek, a ’Dancing queen’, a ’Honey, honey’ és ’Money, money’ természetesen elhangzanak. Ezek igazi slágerek angolul, de meggyőződésem, hogy magyar nyelven is azzá válnak” – fogalmazott

Szirtes Tamás

rendező, aki számára meghatározó élményt nyújtott az ABBA-film is, amelyben kiváló színészi alakításokat láthatnak a nézők. „A mi előadásunk is filmszerű lesz, próbál nagyon valóságos illúziót kelteni, a görög sziget atmoszféráját visszaadni, látványos és egyben megmozgató is lenni” – részletezte. A darabban feltűnhetnek a szegedieknek is ismerős arcok, ugyanis számos statiszta városunkból került a produkcióba, de mivel – Szirtes Tamás megfogalmazása szerint – nagyon szigorú szerkezetű a darab, amit Budapesten próbáltak, nem tudtak pluszfeladatokat adni a szegedi statisztáknak.

A büfébe érve találkoztunk Molnár Lászlóval, aki a darabban Harry Brightot alakítja, valamint Simon Boglárkával, aki Sophie Sheridan szerepét ölti magára. Molnár László a darab kapcsán elmondta, hogy fiatalkorának volt ABBA-korszaka is, ugyanis a hardrock mellett szívesen hallgatta ezeket a számokat, főként miután elkezdett komolyabban érdeklődni a dallamok iránt. Mivel két kislánya is van, ezért nem okozott neki gondot egy apaszerepet eljátszania. „Nem titok, én játszom a darabban a meleg apukát, akinek a szerepét kimondottan élvezem. Fontos, hogy nem egy tipikus meleg karaktert kell megformálnom, hanem egy teljesen átlagos üzletembert, akiről kiderül, hogy a saját neméhez vonzódik. Miközben játszom, teljesen olyan érzésem van, mintha egy filmben lennék, pörögnek az események, sokszor snittszerű a vágás. Másik lényeges dolog, hogy köztem és a főszereplők között egyfajta szimbiózis jött létre, ami egészen furcsa, és szerintem a nézőkre is pozitív hatással lesz. Leírhatatlan az az érzés, hogy benne lehetek ebben a darabban, amit a világon a top 3-ban jegyeznek! Ki ne szeretne ebben a produkcióban részt venni! Meghallgatás útján választott ki a tanár úr, vagyis Szirtes Tamás, s úgy érzem, ettől nemcsak egy szerepet, hanem rangot is kaptam” – fogalmazott Molnár László. Simon Boglárka még egyetemistaként az Utazás című darabbal szerepelt először városunkban, amit a Mamma Mia! karnagya, Kocsák Tibor írt. A szegedi szabadtérin már láthattuk az István, a király című előadásban is, idén viszont egy teljesen más szerepben áll majd a közönség elé. A színésznő úgy értékelte, azért jó az ABBA slágereket felvonultató produkcióban részt venni, mert a zenéje örök érvényű, akárcsak a Macskák, ami már 31 éve van műsoron a Madách Színházban. „A történet maga annyira hihető, sokrétű és emberközeli, hogy mindenki megláthatja benne magát. A zene pedig egy plusz löketet ad az egész sztorihoz. Egy anya-lánya, apa-lánya szerepet mindig hálás feladat játszani, ugyanis az ember a saját életéből is tud meríteni. Két évvel ezelőtt férjhez mentem és van egy jelenet, amikor a darabbeli anyukám felöltöztet. Egy ajándék, hogy egy ilyen élethelyzetet átélhettek, ezért is vagyok boldog, hogy színész lehetek” – osztotta meg gondolatait Simon Boglárka. A darabot magát azért tartja filmszerűnek, mert képes belefeledkezni és teljesen ott érezni magát a történetben, amit leginkább filmnézés közben érez az ember. „Nehéz pontosan megfogalmazni, de olyan, mintha egy másik életet élnék, mintha én most tényleg Sophie lennék igazából is” – magyarázta a színésznő. A backstage-ben utunk a fodrásztárba is elvezetett, ahol Bodnár György, a Szegedi Nemzeti Színház fodrásza és sminkese, Hufnágel Mariann, a Madách Színház főfodrásza, valamint Hegyköziné Mohácsi Katalin, a szegedi teátrum fodrásza fogadott minket. Elmondták, az idei évadban is kitettek magukért a szabadtéri játékok fodrászai, ugyanis akár az Elfújta a szélben vagy a Háry Jánosban is rendkívül díszes és macerás hajkoronákat kellett létrehozniuk. Nincs ez másként a Mamma Miával sem, mivel minden női szereplőnek, akár statiszta, akár táncos, egyéni parókákat kellett felhelyezni, besütni. Bodnár Györgynek volt szerencséje egy rövid időt eltölteni Gerard Depardieuvel is. Mint elmondta, a francia származású színész csak elismeréssel és tisztelettel beszélt a szegedi színházi munkásokról. Elárulta, a sztárnak nem voltak különleges kívánságai, csupán ventilátort, vizet és gyümölcsöt kért előadás előtt. „Kimondottan jól érezte magát városunkban” – mondta el kérdésünkre Bodnár György. Hufnágel Marianntól megtudtuk, hogy Kováts Kriszta, a Mamma Mia! című darab főszereplője nem szeretett volna parókát az előadásra, inkább saját hajkoronájában lépett volna színre, de miután a Mariann által készített parókát meglátta, olyan kiválónak értékelte, hogy Donna szerepét abban játssza. Még a darab rendezője is külön megdicsérte, hogy milyen jól sikerült színésznő fellépő frizurája. Mohácsi Katalin azt mesélte el, hogy 2006-ban, amikor az Utazás című darabot bemutatták itt Szegeden, akkor találkozott először Simon Boglárkával, most a Mamma Mia-ban láthatták egymást újra, ami mindkettőjüknek nagy élmény volt. Beszélgetéseink után összpróba kezdődött, ahol az utolsó simításokat végezték az alkotók. Aki szeretne egy pörgős, jó hangulatú, érzelmes és megérintő darabot látni, annak a Mamma Mián a helye! Az ülőhelyek már elfogytak, viszont van még lehetőség állójegy vásárlásra. Aki idén lemarad, annak még jövőre is lesz lehetősége megtekinteni az előadást. Molnár Máté Zoltán
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.