A szegedi egyetem kiváló tudásbázisa jelentette a legkomolyabb vonzerőt az autónavigációs szoftverek fejlesztésével foglalkozó cég számára.
Amerika után Szegeden terjeszkedik tovább az NNG: ősszel nyíló fejlesztői központjába kétszáz új, főleg programozói állásra keresnek jelölteket – jelentették be a cég szerdai szegedi sajtótájékoztatóján. Kiemelték, döntésüket elsősorban a Szegedi Tudományegyetem elsőrangú tudásbázisa motiválta, hiszen Szegeden rengeteg a jól képzett matematikus, programozó, informatikus. Új központjukba a legeslegjobbakat várják! Ezzel a beruházással több fontos projektjét költözteti a Tisza partjára az iGO Navigációt fejlesztő NNG Kft. A nemzetközileg is sikeres, hazai székhelyű vállalat egyúttal toborzó kampányba kezd a városban és a régióban. Elhangzott: az első szakaszban 50 új kollégát terveznek felvenni, majd a létszámot fokozatosan növelve közel 200 pozíció betöltése a cél a következő egy évben. Az új csapat ismert autómárkák modelljeibe készülő navigációs és infotainment projekteken dolgozik majd. Bár az iparágban jellemző trend a programozási feladatok kiszervezése olcsóbb munkaerőt kínáló országokba, az NNG vezetősége határozottan kitart amellett, hogy a fejlesztési munkát és a cég központi tevékenységét Magyarországon tartsa.
David Wiernik
elnök mutatta be a céget: 2004-ben indultak 8 fővel, majd 2006-ra a világ harmadik legnagyobb cégévé váltak a navigációs piacon. Akkor még a személyi navigációban dolgoztak, de látszott, hogy ezekből hamar ingyenes szoftverek, ingyenes alkalmazások lesznek, ezért helyezték át a hangsúlyt 2008-tól az autós navigációra. Elsőként az olcsóbb és középkategóriás gépjárművekre koncentráltak. A Toyotával való sikeres együttműködésük jelentette az áttörést, meggyőzték a gyártókat, nem csak a prémiummodellekbe érdemes autónavigációs szoftvereket telepíteni. 2012-re világelsők lettek az autónavigációs piacon, fejlődésük üteme páratlannak mondható. Napjainkban a Daciától a Ferrariig 34 autógyártóval van szerződésük ilyen szoftverek fejlesztésére, összesen 56 nyelven. Aláírt kontraktusaik alapján 2018/19-re mintegy 30 millió autóban lesz NNG-navigációs műszer. Budapesti központjukban egyébként 650 főt foglalkoztatnak, Szegeden egy év alatt 200 új munkahelyet létesítenének, elsősorban programozóknak.
"A város legeslegjobb szakemberei érdekelnek bennünket, őket akarjuk megnyerni. Teljesen természetesen számunkra, hogy ehhez budapesti színvonalú fizetést is kínálunk. Örülünk, hogy remek kapcsolatot sikerült kialakítanunk az egyetemmel, az önkormányzattal és számos szegedi céggel is, ezek az együttműködések nagyon fontosak számunkra" - ezt már
Balogh Péter
vezérigazgató jelentette ki, aki azt is közölte: az NNG inspiráló hatással kíván lenni környezetére. Ennek megalapozásaként az idei évben a Szegedi Ifjúsági Napok szponzorálását vállalták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.